שאלה:
אני מכיר את הסוגיה הסבוכה של בן כרך שהלך לעיר ומבקש לדעת הלכה למעשה. אני תושב ירושלים שעושה את כל י"ד מתחילתו עד סופו בפתח תקווה, וחוזר בליל ט"ו לירושלים, אחרי צאת הכוכבים אך לפני עלות השחר. האם אצטרך לקרוא שוב מגילה בליל ט"ו? בבוקר ט"ו? האם בברכה? והאם אתחייב שוב בשאר מצוות הפורים, מתנות לאביונים, משלוח מנות ומשתה?
תשובה:
אתה מתחייב שוב בכל מצוות היום, אבל ללא ברכה כיון שיש בענין זה מחלוקת ראשונים [בענינך הדין חמור יותר מסתם בן עיר הבא לכרך, כיון שאתה ירושלמי].
מקורות:
ראה כאן מה שכתבתי בענין זה בהרחבה עם כל המקורות.