לתרומות לחץ כאן

כיבוד הורים – מול יחס לילדים הנשואים

שאלה:

אמא שלי חולה סופנית על כיסא גלגלים אני ואחים שלי עושים תורנות שבכל שבת אחד האחים לוקח אותה לביתו לשבת (במשך כל השבוע היא גרה אצל אחותי שמקבלת על תשלום)
יש לציין שאמא שלי גרה בירושלים וגם כל שאר אחיי, חוץ ממני שגר באופקים.
בתורנות שלי יש אפשרות לקחת את אמא שלי לבית שלה וזה קצת קשה כי זה לעלות 2- קומות או לקחת אותה לאופקים וזה נסיעה ארוכה ויכול להיות גם קצת צער לאמא שלי.
יש לי 3- ילדים נשואים שגרים בירושלים.
ולעיתים רחוקות אני מבקש מבני בכורי להתארח עם אימי אצלו בשבת יש פעמים שהוא נענה ויש פעמים שהוא לא יכול מסיבה שחמותו באה אליהם שבת וזה יוצר לחץ בגלל שהיא אישה לא קלה והבנתי למרות שבאותו שבת זה יום חורפי וגשום מאוד וזה גרם לאימי הרבה צער .
בשבת האחרונה בקשתי ממנו לבוא והא אמר לי שבני דודים של אשתו אמורים לבוא אליו בשבת והא לא יכול לארח אותנו וזה מאוד פגע בי רק בגלל אימא שלי ובנוסף היה לי ויכוח את אשתי בגלל שהיא אמרה שזה לא נורא
האמת היא שאם זה לא היה קשור לאמא שלי לא הייתי מקפיד כל כך
רציתי לציין שלבן הזה אני משתדל לעזור הכי הרבה ולכן אני מבקש ממנו ולא משאר האחים הנשואים למרות שהבת שלי אירחה אותי אצלה בבית שלה שזה בית קטן ואמא שלי ישנה בסלון על ספה קטנה וצפופה .
האלה שלי מה אני אמור לעשות האם להבליג ולא לבקש יותר ולקחת אותה לאופקים אם כל הצער שיש בזה

תשובה:

שלום וברכה

קראתי את שאלתך וכאבך, ואני רוצה לומר לך דבר שמאוד חשוב לנו כהורים לזוגות צעירים לדעת, לא תמיד זה קל, אבל זו חובה של ממש!

אף פעם, אבל אף פעם, אנחנו לא יודעים מה בדיוק עובר עליהם שם, ומה בדיוק הסיבות, וגם דברים שבעינינו הם קטנים לפעמים בעיניהם זה קשה, לא נדע לעולם מה תירוץ ומה באמת, ואני לא מדבר רק על דברים פשוטים כמו טבילה בליל שבת שהם לא רוצים לדווח לנו וגם בטוחים שאי אפשר לדחות אפילו במצבי לחץ כאלו, זה יכול להיות גם משהו ביניהם, תחושה של האשה שהבעל עומד בין הפטיש לסדן, או כל דבר אחר.

ובכל מקרה, גם כאשר הם לא צודקים, כל ביקורת מצידנו ולחץ, עשויים לגרום לבעיה בקשר, להשוואות, להעמדת הבן במצב לא נוח וכו', לכן העצה היא תמיד לבקש עזרה אפשר, אבל לא לכעוס ולא ללחוץ… זו תופעה שכל ההורים מתמודדים איתה בכל משפחה לפי סגנונה, אבל ככה זה…

בהצלחה רבה תזכו למצוות ורוב נחת.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל