לתרומות לחץ כאן

האם חתונה אזרחית משפיעה על עתיד הילדים?

שאלה:

שלום, אני וזוגתי מתכוונים להתחתן בחתונה אזרחית, אנחנו לא מעוניינים בכתובה, לא מעוניינים בהתחייבות כספית, אנחנו לא רוצים עדים ואנחנו רוצים את זה הכי מינימלי שאפשר ולכן החלטנו על חתונה אזרחית. בנוסף ערכנו חוזה בנוכחות עורך דין על הפרטים במידה וניפרד חס וחלילה בעתיד והסכמנו על הכל.

אבל שמעתי שמועות על כך שחתונה אזרחית תקשה בעתיד על החתונות של הילדים העתידיים שלנו, במידה והם ירצו להתחתן ברבנות, האם זה נכון? שנינו יהודים (שתי האמהות יהודיות, אבא שלה אנגלי-לא יהודי).

תשובה:

שלום רב,

ראשית תרשה לי לעזור לך קצת ולהראות לך שהמטרות שלך לגמרי לא סותרות חתונה יהודית. גם בשביל חתונה יהודית עם חופה ועם כתובה לא צריכים אירוע גדול ורב רושם עם עלויות גדולות וכו'. ברבנות יוכלו לעשות לכם את זה כדת וכדין ללא שום עלות ובמשרדם. גם הכתובה לא צריכים לכתוב סכומים גבוהים ודי לכתוב את עיקר הדין שזה "מנה או מאתים" והערך של זה במושגים של היום לפי כמה שיטות זה כמה אלפי שקלים בודדים לכל היותר. ומאחר שיש שיטות כאלה, אתה לא חייב להתחייב ביותר מזה. כך שלמעשה אין עלות אמיתית בנישואין כדת משה וישראל בחופה.

לגבי הטענה שזה יקשה על הילדים. זה אכן עשוי להקשות, אלא שקשה לומר עד כמה היום. מהסיבה הפשוטה כאשר אתם נישואים היום ברבנות מביאים את הטפסים והאישורים הנדרשים. אז כבר אתם רשומים. הילדים שיבואו בעז"ה כבר יגיעו את המוכן. שכן רשום כבר שאין שום בעיה אצל הוריהם וכד'. אבל כאשר אין רישום, יצטרכו רישומים של הסבים והסבתות, ומצד שלה אני מבין שאין, אז יצטרכו לברר מיהי הסבתא (שהרי גם היא לא נישאה ברבנות). בקיצור, בעוד דור זה לכאורה יהיה יותר קשה ומורכב, אז חבל לא להסדיר את זה היום.

ו..שכחנו את העיקר.. המטרה כמובן לא לעשות מה שהכי כדאי טכנית, אלא מה שהכי נכון וראוי. ומאחר ששניהם יהודים כשרים, וגם הולכים להקים בית יהודי בעז"ה, למה שלא תתחתנו כדת משה וישראל כמו שהסבים והסבתות שלכם הקפידו משך אלפי שנים? דע שכל מה ששמר אותנון כאומה משך כל כך הרבה שנים למרות שנדדנו כל כל הרבה מקומות + רדיפות והשמדות משך השנים, זה ההקפדה על הדת היהודית שהבסיס היא כמובן, נישואין כדת משה וישראל שזה בעצם משליך על דור ההמשך, וכך שמרנו את עצמו כאומה משך 3300 שנה מאז היותינו לעם!

הרבה הצלחה!

הצטרף לדיון

תגובה 1

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל