לתרומות לחץ כאן

מתברר שלא היתה מזוזה בחדר מעולם!

שאלה:

שלום רב, אני עדיין גרה עם ההורים, לפני 4 שנים עברנו לבית חדש, ואבא שלי שם מזוזות בכל הבית, כבר לפני שנתיים הייתה לי הרגשה שצריך לבדוק מזוזות, אבל הם אמרו שלא צריך אם עברו רק שנתיים, ואני לא התעקשתי…
השבוע, 4 שנים אחרי המעבר, ממש התעקשתי שצריך לבדוק מזוזות, והיום כשאבא שלי הוריד אותם, הוא גילה שבחדר שלי במשך כל הזמן הזה המזוזה הייתה ריקה … בלי קלף בפנים, אני מזועזעת!!! כל הגוף שלי בהלם אני יודעת שהכל מהשם אבל עדיין קשה לי לעכל ש4 שנים ישנתי בלי מזוזה בחדר!!!!! מפחדת, מבוהלת, מזועזעת,
רציתי לשאול אם יכול להיות שבגלל זה אני מרגישה מזל חסום? לא מוצאת עבודה? זוגיות?
בכל זאת ברוך השם אני מתפללת בחדר כל יום, קוראת תפילת שמע שעל המיטה, זה בסדר להתפלל בלי מזוזה כל הזמן הזה? והאם קריאת שמע שעל המיטה שמרה עלי? תודה לעונים ..

תשובה:

שלום וברכה

יחד עם הצער על הפסד המצוה צריכה להיות לנו שמחה גדולה מאוד שבדקתם ומצאתם ותיקנתם, טעויות יכולות לקרות, למרות שזו טעות קצת נדירה שהיה עדיף למנוע בבדיקה מדוקדקת, אבל ב"ה עכשיו הכל סודר.

אנחנו אף פעם לא עושים חשבונות מה קורה למה, אנחנו מנסים ומשתדלים לעשות את הטוב בעיני ה' ובוטחים בישועתו כל יום, סמוכים ובטוחים שכל מה שהוא עושה הכל לטובתנו ובעזרת ה' תראי ישועות בקרוב.

יש לזכור מה שכתבו הפוסקים לגבי אדם שנותן את התפילין לבדיקה אחרי שהניחם שנים רבות, ומתברר שתמיד היו פסולות! חסרה מילה! שכיון שהיה לו רצון לקיים ועשה מה שמוטל עליו, הרי זה אונס ובורא עולם מצרף מחשבתו למעשה כאילו קיים המצוה כהלכתה [הר צבי סי' ל"ה, וכן יש לומר על פי דברי הפנים מאירות חלק ב' סי' מ"א הובא בפת"ש יו"ד סי' כ"ט סק"א לענין בדיקת י"ח טריפות, שאם לא בדק ונמצא טריפה הוי אונס ואין צריך אפילו כפרה, ולכן הוא הדין אם קנה תפילין כדין ולא היה צריך עדיין לבודקו אינו צריך אפילו כפרה].

ברכה והצלחה וזיווג הגון במהרה!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל