לתרומות לחץ כאן

חילול שבת לצורך הגעת אח / אחות לעבודה בשבת

שאלה:

אני ואשתי בשנה הראשונה לנישואים, שנינו עובדים בבית חולים בתור אח ואחות מוסמכים. ניסיתי לעשות ככל האפשר לגבי שמירת שבת אך האחראית מחלקה שלי לא ראתה את זה בעין יפה ולכן נאלצתי לעזוב את בית החולים בעקבות כך. אשתי כעת עדיין עובדת בבית החולים במחלקה אחרת.

הגשתי השבוע קורות חיים וזומנתי לראיון בבית חולים הנמצא במרחק שעה נסיעה – רציתי לדעת האם מותר לי לנסוע ולחזור עם הרכב לבית במצבים בהם איאלץ לעבוד בשבת לצורך פיקוח נפש ?
קשה לי לחשוב על כך שבשנה הראשונה לנישואים אאלץ לעשות שבתות בנפרד מאשתי ולכן אין לי ברירה אלא לנסוע ברכב לעבודה בשבת.

אני ואשתי מתכננים לעבור לאותה עיר בעוד חצי שנה וכעת האופציה היחידה שעומדת ברשותי היא לעבוד בבית חולים זה ולחלל שבת לצערי.

תשובה:

ידידי, תהיה חזק!!! אין היתר לנסוע בשבת לבית החולים!! יש אפשרות לדעת הרבה פוסקים, לנסוע בשבת על ידי גוי, אבל גם בזה לדעת רוב הפוסקים ככל שזה מחוץ לתחום שבת גם גוי לא יעזור, אבל זה עוד איסור דרבנן, לנסוע בעצמך זה איסור תורה ואין כל צד להיתר ולא שייך בזה כלל הדין של פיקוח נפש, כל לחיצה על הדוושה היא איסור חמור וחבל. כיון שיש צוותי רפואה במקום ואין כאן פיקוח נפש של ממש.

יהודים בכל הדורות מסרו נפש על שמירת שבת, איבוד עבודה זה רחוק מכך… תעשו מאמץ להיות יחד בבית החולים בשבת, אני בטוח שיש אפשרות כזו, או שתהיה שם לבד, ועוד מעט תנסו כמה שיותר מהר, תעברו דירה לשם.

בכל מקרה, גם במחיר הפסד עבודה לא מחללים שבת.

בשורות טובות ובהצלחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל