לתרומות לחץ כאן

עבירות שבין אדם לחברו אין יום כיפור מכפר

שאלה:

צהריים טובים כבוד הרב. שאלתי איך זה שאם אדם לא סלח כיפור לא מכפר? ממתי לאדם יש כח יותר מבורא העולם? ועוד הרי אנחנו לא מלאכים פה בארץ… אם נתחיל לחפש בכל מקום שהיינו עלולים לפגוע במישהו לא היינו מסיימים ..

תשובה:

שלום וברכה

את שאלתך הראשונה לא הבנתי. הקב"ה הוא זה שקובע שכיון שאדם מסויים ציער את חברו וחברו עדיין פגוע, יום הכיפורים לא יכפר, לא האדם הוא זה שקובע זאת.

אתה צודק שאנחנו לא מלאכים, ולכן הכל מדובר במה שידוע לנו ואנחנו יכולים לפייס, ומעבר לכך, אנחנו מתפללים בתפילה זכה שיתן ה' בלב כל אדם שיסלח לנו, וכן יש שם בנוסח הרינו מוחל וסולח לכל מי שחטא כנגדי…

שנדע רק טוב.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. למדנו שעל המצוות שבין אדם לחברו אין יום הכיפורים מכפר. מה בנוגע למצוות שבין אדם למדינתו? איך אפשר לכפר עליהן? איך אפשר לכפר שציבור גדול לא נותן למדינת ישראל? רק לוקח ממנה ונהנה מטובה! האם יש כפרה על זה?

  2. אני מבין שאתה מתכוון לציבור החילוני שלא משרת בישיבות, ולא שומר מצוות שעליהן אנו מובטחים שאם נשמע בקול ה' ונתתי שלום בארץ וכו', והם מטמאים אותה וגורמים שהארץ תקיא אותנו וכו'. זו אכן נקודה כואבת מאוד, אבל צריך לזכור שהם תינוקות שנשבו, ולא קיבלו חינוך יהודי, ואין לבוא אליהם בתביעה קשה, רק לנסות לקרב ולעודד ובעזרת ה' יתקיים בנו ומלאה הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל