לתרומות לחץ כאן

כשרות עירוב ע"פ תמונה

שאלה:

בבדיקת עירוב מדי שבוע, האם אפשר לסמוך על תמונה, כלומר שגוי מצלם את חוטי העירוב ביום שישי בבוקר ושולח במייל את התמונות ועל סמך זה לטלטל בשבת. ואם אין נאמנות לגוי היות וזו עיר גדולה מאוד ולא יתגלה במהרה, אם יהודי יצלם עכ"פ זה יהיה טוב?

תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה,

הגוי ודאי אינו נאמן, הרי קשה מאוד לוודא שאכן מדובר בצילום מקיף ומדוייק שאינו מפסיד שום מקום, ואינני רואה דרך שתוכל לוודא שאכן הלך לכל מקום ולא שלח לך צרור סימלי של צילומים. בנוגע ליהודי ירא שמים כמובן שהוא יכול לצלם, הוא יכול גם לבדוק בלי לצלם ולומר לך מה שהעלה בחכתו. יהודי שאינו שומר מצוות דינו לענין זה כמו גוי. בקיצור השאלה יותר פרקטית מאשר הלכתית.

ברכה והצלחה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה רבה.
    השאלה היא כזו: ישנם מקומות מסוימים ורגישים שבהם אני צריך בדיקה מדי שבוע, ואני מסכם איתו בדיוק אותו מקום שיצלם, לדוגמא שחוט במקום a צבוע בצבע אדום, והוא שולח לי תמונה או סרטון עם תאריך או אם משפט שאני שולח לו באותו רגע להגיד בסרטון, האם זה יועיל?

  2. אני אומר שוב, זו שאלה פרקטית, כלומר אם אה יכול להיות בטוח שאתה מבין היטב את התמונה והיא מקיפה מדוייק את כל החוט וכו', ואתה רואה מול העניים שהכל טוב אז אין בעיה, אין חשש שהוא יעשה הדמיות מחשב כדי לשקר… אבל צריך לבדוק האם באמת ניתן להיות בטוח על ידי תמונה שאכן ראית הכל.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל