לתרומות לחץ כאן

טעויות ברב קו ומול חברת אשראי

שאלה:

1. היה לי ברב קו מנוי חופשי באזור ירושלים (ירושלים, מודיעין עילית, בית שמש וכו') אך כאשר נסעתי לבני ברק – הנהגים היו מתבלבלים ומתקפים את החופשי במקום לגבות כסף על הנסיעה, לא תמיד שמתי לב שהם עושים זאת. -יצויין שמדובר באותו מחיר נסיעה כמו לירושלים ולכן הם היו מתקפים את החופשי. ולכן אני שואלת האם עלי לשלם לחברת התחבורה על הפעמים שתיקפו את החופשי?
2. המעסיקה שלי ביקשה ממני לברר מי עשה לה קניות באשראי – שאלתי בחנות אחת שהופיעה שפירוט האשראי שלה מי ביצע את הקנייה ומה קנה, ואמרו לי שם שם לא מוכר, ולכן המעסיקה שלי פנתה לחברת האשראי בתביעה שיחזירו לה את כספה, אחר כך התברר לי שהמוכר טעה ובאמת מי שביצע את הקנייה היה הנכד שלה, אולם לא העזתי להגיד למעסיקה שלי שזה הנכד שלה (חששתי לגרום לאי נעימות משפחתית), אולם תוך כדי כך חברת האשראי הסכימה להחזיר לה את הכסף, ולכן אני שואלת האם אני נושאת באחריות שהכסף הוחזר בטעות, ואיך אפשר להשיב אותו? והאם חובה עלי לדווח למעסיקה שלי שהנכד משתמש באשראי?

תשובה:

שלום וברכה,

היה לך לעורר את תשומת לב של הנהג ולכן אם הנהג טעה את חייבת לשלם. כדאי שתפני לחברה או לשרות לקוחות של משרד התחבורה, ותספרי להם על הטעויות ויתכן והם יפטרו אותך לשלם.

חובה עלייך לדווח למעסיקה שהנכד שלה משתמש באשראי, למרות האי נעימות יש חובה לדווח משום השבת אבדה, שלוקח ממנה ממון ללא ידיעתה.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל