לתרומות לחץ כאן

תביעה בבית משפט של עד שקר שגרם נזקים

שאלה:

לפני מספר שנים נפתח נגדי תיק בהוצאה לפועל ע"י בנק. על פי חוק לא ניתן לפתוח תיק אלא אם כן הוזהרתי במכתב בבית. כשנפתח התיק נגדי קיבלתי יחד עם ההודעה על פתיחת התיק גם הצהרה של שליח שבו הוא מצהיר בפני עורך דין כי מסר התרעה בביתי לבן משפחה והלה סרב לחתום (מה שפוטר את התובע מהתרעה נוספת). הצהרה זו היא שקרית היות והייתי עם אשתי באותו יום בירושלים והילדים היו בלימודים באותה שעה שבה הצהיר (מה גם שהם היו הרבה מתחת לגיל 18 שע"פ חוק אין זה נחשב למסירה כלל). פרט נוסף (אם זה משנה את הדין): שמו של השליח נראה לא יהודי.
מההצהרה השקרית נגרם לי נזק עצום של יותר מ-100,000 ש"ח (ע"פ השערתי) היות ובעקבות כך (בעיקר) לא קיבלתי משכנתא בנקאית והוזקקתי פעמיים לקחת הלוואות גישור שהריביות שלהם גבוהות מאוד. האם מותר לי לתבוע אותו בבית המשפט?

תשובה:

שלום וברכה,

התביעה שלך לא נגד הבנק אלא נגד אדם פרטי שהצהיר הצהרת שווא וגרם לך לנזקים, ולכן אתה צריך לתובעו בבית דין רבני תחילה. גם אם הוא גוי יש לתובעו בבית דין, אלא שכמעט ואין סיכוי שהוא יופיע בבית דין, ולכן נהוג בבית דין ששולחים הזמנה אחת, ואם הנתבע לא מתייחס מותר לך לפנות לבית משפט.

בהצלחה.

מקורות:

תביעה מול גוי חייבים לתבוע בבית דין, כמבואר במדרש תנחומא פרשת שופטים. ומקובל שמסתפקים בהתראה אחת כיון שלא שכיח שהוא יבוא לבית דין.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל