לתרומות לחץ כאן

נזקים שבמגרש משחקים

שאלה:

שלום הרב
באמצע משחק באולינג זרקתי את הכדור עשיתי מכה טובה ובזמן שהסתובבתי חגגתי ובאותו הזמן היה אדם שהגיח לידי שלא ידעתי שהוא בא ופגעתי בפניו והייתה חבלה ונשברו לו המשקפיים האם אני צריך לשלם על המשקפיים?
תודה

תשובה:

שלום וברכה,

נזק שנעשה מקפיצה של המשחק והכאה של המשחק, פטורים מלשלם. אבל פעולה חריגה שלא שייכת למשחק, חייבים לשלם, ולכן הקפיצה האחורית של התלהבות שהייתה באמצע המשחק לא קשורה למשחק, ואתה חייב לשלם על נזק שנעשה מחמת אותה קפיצה.

בהצלחה. 

מקורות:

כתב השולחן ערוך סימן שעח סעיף ח

"היה אחד רץ ואחד מהלך, והוזק המהלך ברץ, חייב, מפני שרץ שלא ברשות. בד"א, בחול. אבל בע"ש בין השמשות, פטור, מפני שרץ ברשות. ודוקא בסתם, דתלינן דרץ לצורך שבת. אבל אם ידוע שאינו רץ אלא לשאר חפציו, ולא שייכא ביה צורך שבת, חייב כמו בחול" (ר"ן פרק המניח). מדברי השו"ע יש ללמוד לנזקים שהגיעו מחמת ריצה במגרש משחקים שפטורים מלשלם כיון שדינם כרצים ברשות. וכן במגרש שמשחקים בכדור, והכדור עף והזיק את אחד החברים, פטור הבועט, [אלא אם כן בעט בצורה חריגה], כיון שכל המשחקים במגרש הם ע"ד כן ודינו כרץ ברשות.

כל ההיתר נאמר דווקא אם היה פעולות של המשחק עצמו, אבל פעולות חריגות שלא קשורות למשחק, לא נחשב שרץ ברשות, והמזיק יהיה חייב גם אם נעשה בשוגג כדין מזיק בידיים שחייב גם בשוגג.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל