לתרומות לחץ כאן

גננות שרוכשות אוכל לילדים בגן ונהנות מהאוכל

שאלה:

אחד האברכים בכולל סיפר שרעייתו עובדת כגננת במקום חילוני. הורי הילדים מעדיפים לשלם סכום קצוב כל חודש עבור רכישת מזון לילדים, מאשר לשלוח אותם עם מזון מהבית. והנה דעתם של ההורים היא שיוכלו הגננות לאכול ג"כ מאותה רכישה שהם מבצעות עבור הילדים, אבל הגננות (החילוניות) רוכשות לעצמן מזון מסוג משובח יותר, שמיועד בדוקא להן. כך שבעצם נולדה שאלה, אם מותר לרעייתו של האברך להשתמש באותו המזון, שנלקח מממון של גזל או לא.

תשובה:

שלום וברכה,

אתה הצגת בשאלתך שההורים משלמים כסף כדי שיקנו בכסף אוכל לילדים, והגננות יכולות לאכול מהאוכל של הילדים. לענ"ד לא כך הם פני הדברים. הגננות לא מקבלות כסף כדי לקנות בכסף אוכל לילדים. אלא ההורים משלמים תשלום עבור הארוחות, ועל הגננות מוטל לדאוג שיהיו ארוחות לילדים. ואם יישאר כסף בקופה הכסף שייך לגננות, כיון שהגננות לא שליחות של ההורים לקנות כסף, אלא הם מקבלות תשלום עבור הארוחות שהם דואגים להם. ולכן אם אשתו של האברך רואה שהילדים מקבלים ארוחה טובה ואין הזנחה בנושא, מותר לגננות לקנות אוכל בכסף הנותר וממילא מותר לגננת אשתו של האברך לאכול מהאוכל שנרכש עבור הגננות. 

בהצלחה. 

מקורות:

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. ההורים לא שולחים כסף לרכוש אוכל אלא משלמים עבור הארוחות, וכל הכסף שנשאר שייך לגננות. ובתנאי שהם קנו את כל מה שדרוש לילדים.

  2. מחילה, אבל לא הבנתי. מה ההבדל בין לשלוח כסף לרכוש אוכל לבין לשלם על ארוחה? אם ההורים שלמו סכום מסוים על ארוחה צריך לכאורה לרכוש אוכל בסכום זה או להחזיר את העודף.

  3. לרכוש אוכל זה שליחות לקנות בכסף אוכל והשאר צריך להחזיר להורים. אם משלמים שהילדים יאכלו זה על השרות שמאכילים את הילדים, ולא משנה כמה שבפועל יעלה התשלום עבור האכלת הילדים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל