שאלה:
כשמתקשרים לחברה לצורך בירור והשוואת מחירים, מה הדרך הנכונה ביותר לסיים אותה? ברור שלא נשתמש בהם בגלל שקבלנו הצעה יותר טובה, הרבה אנשים לא נעים להם להגיד לא תודה או שחוששים שהמוכר יתחיל לבקש הסברים ואולי גם מסע שכנועים למה הסחורה או השירות שלו עדיף למרות המחיר היקר יותר אז הם פשוט אומרים ”אני יחזור אליכם בהמשך” כאשר כבר ברור לו שהוא לא יחזור. האם זה נכון? תקין? שכביכול התחייבנו לחזור אליהם? ואולי גם ממתינים? אולי אפילו שומרים את ההזמנה? מצד שני בד”כ רוב המקומות כבר יודעים את המשמעות כך שהם אמורים לדעת ”לשחרר”. אבל אולי כן צריך להיות כנים ולהגיד לא תודה אין צורך למרות החשש הנ”ל?
תשובה:
שלום וברכה,
לקוח שאומר אני יחזור אליכם בהמשך, הם לא שומרים עבורו מוצר והם לא רואים בזה כהסכמה לרכוש, אבל כדי להוציא דבר אמת ולא לשנות בדיבור, אין לומר אני יחזור אליכם בזמן שודאי לא יחזור, ולכן הטוב ביותר לומר "אני יראה" "אני ישקול את הדברים". ולא להוציא מהפה דברי שקר.
בהצלחה.
למה "אני יראה" או "אני ישקול את הדברים" זה פחות שקר מ"אני יחזור אליכם בהמשך"? הוא הרי כבר ראה וכבר שקל וכשם שאין לו כיוון לחזור אליהם כך גם אין לו כיוון לראות או לשקול שוב
אנשים מתייחסים לאמירה זו כנימוס בעלמא, ולא כתוכנית אופרטיבית לייחד זמן מסויים לשקילת הענין.
השאר תגובה