לתרומות לחץ כאן

לפנות לבית דין אחרי שהתובע פנה לערכאות

שאלה:

ראובן שמעון ולוי שותפים בדירה יוקרתית. שמעון ולוי החליטו להיפרד מראובן בעל כורחו היות שהיה קשה להם לעבוד איתו שילמו לו את המגיע לו לדעתם מעל ומעבר ממה שהיו חייבים.
ראובן טוען שמגיע לו יותר וגם
לא רוצה לצאת מהשותפות. שמעון ולוי אם כן ניסו בכל כוחם להסתדר איתו בדרכי נועם ועשו לו הרבה הצעות מעל ומעבר אולם ראובן סירב תמיד לכל ההצעות. הציעו לו אם כן לעבור בדין תורה או בבוררות גם לזה ראובן סירב וזאת למרות הלחץ הגדול שעשה עליו הרב של ראובן. בסוף אחרי שנתיים ראובן הלך לערכותיהם למרות שראובן שהוא חרדי וידע חומרת העניין לעבור לערכותיהם וגם בזמן הזה עשו הרבה לחץ על ראובן להפסיק הפרוצדורה של ערכותיהם והוא תמיד סירב.
עכשיו אחרי ארבע שנים בערכותיהם ולשון הרע בלתי פוסק שדיבר ראובן על שמעון ולוי וגרם להם הרבה עגמת נפש וגם גרם להם הפסדים בעסקיהם וכן הרבה כסף עם עורכי דין במשך ארבע שנים.
עכשיו ראובן רואה שהוא הולך להפסיד בערכותיהם והוא מבקש דין תורה האם שמעון ולוי מחוייבים להסכים לדין תורה?
בברכה
א.א.

תשובה:

שלום וברכה,

אם הצד השני פנה לערכאות בית דין לא נזקקים יותר לטענתו, ולכן אתם לא צריכים להתדיין איתו בבית דין. אם הוא יתבע אתכם בבית דין, עליכם להוכיח לבית דין שהוא פנה לערכאות וגרם לכם הוצאות ועגמת נפש, ותבקשו מבית דין היתר שלא לדון איתו.

בהצלחה.

מקורות:

שולחן ערוך חושן משפט הלכות דיינים סימן כו

מי שהלך בערכאות של עובדי כוכבים ונתחייב בדיניהם, ואחר כך חזר ותבעו לפני דייני ישראל, יש אומרים שאין נזקקין לו; ויש אומרים דנזקקין לו,  אם לא שגרם הפסד לבעל דינו לפני עובדי כוכבים. והסברא ראשונה נראה לי עיקר. 

הצטרף לדיון

תגובה 1

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל