לתרומות לחץ כאן

הרחבה מעל חלון של שכן

שאלה:

אני מעוניין להוציא חדר או מרפסת אלא שמתחת יש חלון של שכן וטוען שזה מאפיל לו [על הצד שאיני יכול להאפיל גם מלמעלה] וטוען שהוא מוכן שנוציא את החדר בתנאי שגם הוא יוכל להשתמש ברצפה שלי שהיא תקרה בשבילו, השאלה אם יש איזה יחס לטענת ההאפלה לעומת ההנאה בפועל כלומר האם שייך לתבוע ממנו תשלום על ההנאה, רק לא במלואה כיון שטוען שיש לו האפלה וכשישתמש בתקרה בשטח זה לא יהיה לו האפלה? [הוא טוען אני אין לי עניין לבנות תקרה אבל אחר שאתם מאפילים עלי אני מסכים רק אם אוכל להשתמש, וע"ז השאלה האם בגלל טענה זו אינו חייב כלום?
אני מניח שזו שאלה שנשאלת הרבה ויש ע"ז דיני תורה, מה שברצוני לדעת האם יש על מה לדבר ואם ידוע לכם פסקי דינים ע"ז בעבר? תודה ותזכו למצוות

תשובה:

שלום וברכה,

אם מוציא קצת מע"ג חלון השכן נהוג בבתי דין להקל. אבל אם מוציא שטח גדול התחתון יכול לעכב. ולכן אם התחתון מסכים שיוציא מע"ג החלון ובתמורה לקבל את השטח של הרצפה שתשמש לו לתקרה והוא ימשיך את הבנייה בקומה שלו, הרי זה פשרה הוגנת. וככל שמוציא יותר האפלה הוא גדולה יותר, ולכן הוא רוצה בכל החלק של התקרה שמאפילה לו. וכן ראוי לעשות שיוציא ע"ג התחתון ויתן לו את התקרה של הרצפה שתשמש לו לתקרה, ולא יצטרך התחתון לשלם על זה.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל