לתרומות לחץ כאן

חשיפת ילדים לקשיי החיים

שאלה:

שלום רב,
אני בהתלבטות ואשמח לעצה נכונה.
אקצר.
יש לי גיס בן תורה בחור נחמד מאוד. יש לו בעיה עם המשפחה. אין קשר בינו לבין ההורים ובכלל עם אחיו. חוץ מאח שלו שאני אשתו.
המצב הוא כזה
שהתחתן והתגרש פעם ראשונה. ( יש לו ילדה)
ועכשיו התחתן פעם שניה עם משהי אחרת והתגרש.
אנחנו חוששים מהתגובה של הילדים כשנארח אותו בשבת. ההתלבטות אם לארח אותו ואם כן מה לומר לילדים? זה נראה ככ לא טוב שמתחתנים ומתגרשים הם קרובים לגילאי בר מצוה ובת מצווה. אנחנו רוצים לעשות מצווה ואנחנו אוהבים אותו מאוד. אבל מנגד גם רואים את חינוך ילדנו.
אשמח מאוד לעצה

תשובה:

שלום וברכה

שאלתך בעצם יש לה פנים רבות, לומר יש הרבה מאוד דברים בעולם הזה שהיינו רוצים להמנע מלחשוף את ילדינו מלהחשף אליהם, ותמיד השאלה האם זה נכון.

אז ננסה לעשות חלוקה מאוד ברורה בעיני בענין זה.

בכל מה שנוגע לחיים עצמם בסביבתנו, כמו המקרה שהזכרת, אין טעם להסתיר. סופם לשמוע את זה, ואדרבה, עדיף שישמעו מכם באופן מבוקר ומוסבר וטבעי, מאשר ישמעו לבד והסוד האופף את הענין יעצים להם את הבעיה פי כמה. אפשר בהחלט לומר להם שהחיים מורכבים ולא פשוטים, יש אנשים שמתקשים להסתדר עם אנשים אחרים, קורה גם שאנשים עושים שגיאות בנושא בחירת הזיווג וצריך הרבה תפילות ועיניים פקוחות כשמקבלים החלטות, יחד עם אמונה גדולה בה' שבעזרת ה' הכל יהיה בסוף לטובה. יחד עם זה שאומרים להם שבדרך כלל הכל טוב. זה חלק מהחינוך שלהם וגם בלאו הכי זו המציאות ואין טעם לברוח מזה כי זה לא יצליח… ילדים צריכים לראות שכאשר יש קושי במשפחה אתם מחבקים עוזרים ומסייעים, הם יראו אתכם במקום הטוב הנותן והמעניק וזה יתן להם כח.

כמובן, אם השיחות בשולחן השבת יובילו ל"היא עשתה לי וכו'", יש להסביר לאח בנועם שאלו שיחות שלא אמורות להיות לאזני הילדים ובענין זה אין להתפשר.

בכל מה שנוגע לתרבות הזבל המערבית, האמירה כביכול אם ילד יחשף לסרטים לא ראויים מוזיקה תרבות קלוקלת וכו', זה יחשל אותו וילמד אותו, זו שגיאה מוחלטת, זה במקרה הטוב יעניק לו גסות וקרירות, ובמקרה הרע יגרום לו לאמץ חלק מהדברים שראה ושמע וקרא. לכן נושא הזה בהחלט יש למנוע חשיפה של כל פגע, חוסר צניעות, אלימות ובכלל חילוניות מוגברת.

בשורות טובות ותזכו למצוות.

הצטרף לדיון

תגובה 1

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל