לתרומות לחץ כאן

עבודות אחזקה בבנין עם יחידות דיור

שאלה:

במקור הבנין נבנה עם 6 דיירים, ובמהלך השנים הדירות בקומה העליונה בנו על הגג 2 יחידות כל אחד, כך שכעת ישנם 10 דיירים בבנין.
בבנין ישנו מחלק מים ראשי (חנוכיה) הדורשת שיפוץ. למחלק מחוברים 6 שעונים, הדיירים ביחידות הדיור מחוברים לאחת הדירות.
האם יש לחלק את עלות התיקון ל 6 דיירים ורק בעלי הדירות המחוברים למחלק צריכים להשתתף, או לחלק ל 10 דיירים שהרי גם הדיירים ביחידות הדיור נהנים מהמחלק שמוליך את המים לדירתם, כך שבעלי היחידות יצטרכו לשלם כל אחד 3 חלקים.

תשובה:

שלום וברכה,

כל העשרה דיירים של הבניין צריכים להשתתף בהוצאות החלפת המחלק מים. אם היח"ד הנוספות משלמים ועד הבית מלא התשלום יתחלק ל10 בשווה. אם היח"ד משלמים פחות – חצי או שני שליש, גם בהשתתפות עבור המחלק מים ישלמו היח"ד את חלקם – חצי או שני שליש. התשלום הנוסף של היח"ד ישולם על ידי המשכירים ולא על ידי השוכרים. ולכן בעלי דירות שבנו יח"ד נוספת יצטרכו לשלם מחיר כפול, או מחיר וחצי משאר הדיירים שאין להם יח"ד להשכרה.

בהצלחה. 

מקורות:

כל הוצאות של הרכוש המשותף צריכים כל דיירי הבניין להשתתף בשווה. ודייר שהוסיף יח"ד לבית המשותף הרי הוא עושה שימוש כפול במשותף, ולכן עליו לשלם מחיר כפול. אלא שעבור יח"ד נוספות אם הם קטנות לא משלמים מחיר מלא, אלא כחצי או שני שליש. ולכן גם בהוצאות של תיקון של המשותף יצטרכו לשלם לפי חלקם.

תשלום של השוטף מוטל על ידי השוכרים, אבל הוצאות של שיפוץ או תיקונים שלא בשוטף מוטל על המשכיר. ולכן החלפת מחלק מים מוטל על המשכיר, והמשכיר ישלם עבור הדירה שלו ועבור היח"ד נוספת שבנה בבניין.

כך הורה לי הגאון הרב אברהם דרבדריקר שליט"א מח"ס ועד הבית בהלכה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל