לתרומות לחץ כאן

שידוך – הבחור נוטל כדורים נוגדי דיכאון

שאלה:

ב"ה
אם בחורה יוצאת לשידוך עם בחור,
הבחור סיפר בפגישות, שהוא שנים רבות נוהג לקחת כדור בשם סימבלטה כדי להרגיש טוב יותר, האם הרב חושב שזה בעייתי? אשמח לתשובה מקצועית

תשובה:

שלום וברכה

ברור שזה אמור להדליק לנו נורה אדומה, הכדור הזה מיועד לטיפול בחרדות ובדיכאון, צריך לברר היטב מדוע הוא לוקח את הכדור הזה, מה היו ההפרעות שלו, מה מצבו מה היציבות? רק כשכל הנתונים יהיו לגמרי ברורים כולל שקיפות מלאה לגמרי של התיק הרפואי שלו, ניתן להמשיך בשידוך הזה בהתאם למה שיתברר ולאחר עצת מומחה לדבר. אנשים לא לוקחים תרופות נוגדי דיכאון סתם כך…

בשורות טובות והחלטות טובות ונכונות.

הצטרף לדיון

12 תגובות

  1. מבלי להתייחס לנאמר ובלא לגרוע מהחששות, רציתי רק לציין שישנם הרבה שנוטלים את זה ולא מספרים (”אחרי החתונה נראה מה לעשות”) ולעומת זאת יש הרבה הזקוקים לזה ולא נוטלים. מחשש ”מה יאמרו” ו”זה יזיק לשידוכים”. למרות שאי הנטילה יזיק יותר. כבת היענה הטומנת ראשה בחול ובטוחה שלא רואים אותה. ויש גם כאלה שאינם מודעים לכך. חיים בהכחשה. בטוחים שהם בסדר והבעיה נמצאת אצל הסובבים. כככל הנראה אלו האחרונים גרועים יותר מכולם. כך שמבחינה מסוימת עצם העובדה שהבחור מודע לבעיה ומטפל בה וגם פתוח בקשר לזה ניתן למצוא נקודות זכות.

  2. ב"ה תודה לרב, הבחור סיפר לי שהוא סבל מנעוריו/ צעירותו דימוי עצמי נמוך..
    בנוסף יש לו בעיות של הפרעת תזונה ותת משקל..
    מלבד כך מדובר בבחור טוב רגיש ושמח בעל נפש עדינה וטובה… מה אני צריכה לברר אצלו, מה לשאול אותו? אם אשאל אותו פרטים הוא לא יסתיר ממני.
    אין לי רצון לבייש אותו ולשאול מקורבים אליו על בעיות כ"כ פרטיות

  3. ב"ה הרב יכול לפרט לי יותר למה מתכוון-רק כשכל הנתונים יהיו לגמרי ברורים כולל שקיפות מלאה לגמרי של התיק הרפואי שלו, ניתן להמשיך בשידוך הזה בהתאם למה שיתברר ולאחר עצת מומחה. מומחה הכוונה פסיכיאטר מוסמך.

  4. מה שהוא סיפר אלו החוויות שלו, אבל זה לא האבחנה המקצועית. סתם חוסר בטחון עצמי זה לא משהו שמצריך טיפול תרופתי קבוע. הפרעת משקל גם יושבת על משהו. צריך לא להתבייש לומר לו שכיון שזה נושא רציני צריך גישה לתיק הרפואי ולקחת את החומר להתייעץ עם איש מקצוע מוסמך.

  5. אדם חילוני לא אמור לקחת תרופות אורח קבע, כל אלו חוויות שלו ופרשנות שלו אבל לא אבחנה מקצועית. זה בהחלט הכל יכול להיות נכון, אבל יש לבדוק את הדברים מקצועית.

  6. מה שאמרתי להתייעץ עם מומחה הכוונה לדעת מה ההשלכות, מה הסיכון שזה יתפתח למשהו גדול יותר, מה קורה כאשר הוא לא לוקח תרופה מאיזו שהיא סיבה.

  7. ב"ה
    שאלה נוספת
    יש כאן 2 עניינים
    1. עניין התרופה
    2. עניין התזונה,
    אני לא יודעת אם זה אמור להיות באותו תיק רפואי..
    כשאני שואלת תיק רפואי במה מדובר, בתיק אצל פסיכיאטר? בתיק בעבר ? כמה שנים אחורה?
    הוא אמר לי שאת התרופה הזו נותן גם רופא משפחה…
    בבקשה אם תוכלו לפרט לי מה בדיוק לשאול אותו..

  8. הכל קשור לפסיכיאטר. וגם אם הוא יכול כרגע לקבל את הכדור אצל רופא משפחה, הפסיכיאטר ידע להבין את התיק לעומק, גם הנוגע לתזונה.

  9. תנסי לשאול את הרב אליהו אנסבכר 0548440047 אם לא יודע בעצמו ידע למי להפנות. הוא לא פסיכיאטר אבל כמטפל מוסמך ומנוסה הוא מכיר כאלו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל