לתרומות לחץ כאן

חוזה שכירות שמחייב לשלם מחיר גבוה עבור החשמל

שאלה:

שלום, שכרתי יחידת דיור מחבר ל4 חודשים. יש מונה חשמל שלו בדירה. בחוזה הוא כתב שאשלם 80 אגורות לכל קוט"ש. סמכתי עליו שהוא גובה ממני מחיר עלות של חשמל. אחרי חודש נודע לי שהמחיר האמיתי היה 57.4 אגורות. אני אמרתי שזה רמאות לחייב אותי 22 אגרות יותר שיצא מעל 800₪ נוסף על כל התקופה.
האם אני חייב לשלם לו מה שחתמתי או שזה מקח טעות?

תשובה:

שלום וברכה,

מחיר החשמל הוא מחיר קבוע ולכן אם המשכיר החתים לגבות מחיר אחר למחיר החשמל הרי זה אונאה, וגם פחות משתות (17%) נחשב לאונאה שבטל ההסכם, ואתם לא חייבים לשלם יותר ממחיר הקבוע של חברת חשמל. וגם אם שילמתם אתם יכולים לדרוש החזר כספי ואין על זה מחילה.

בהצלחה.

מקורות:

דבר שיש לו מחיר אחיד בכל השוק אסור למכור ביותר ואם מכר ביותר אין על זה מחילה גם אם זה פחות משתות כמבואר בערוך השולחן סימן רכז סעיף ב:

"אמרו רז"ל [ב"מ נ' ב] דיש ג' מחלוקת בדיני אונאה פחות משתות ושתות ויתר משתות פחות משתות הוי מחילה לפי שכן הוא דרך מקח וממכר שאין הלוקח והמוכר יכולין לצמצם דמי המקח בצמצום ודרך העולם למחול עד שתות [טור] ונ"ל שזה אינו אלא בסחורות שאין להן קביעת מקח בצמצום אבל מה שכל בעלי החנויות מוכרין בשוה כמו קמח ולחם ומלח וכיוצא בהם אף פחות משתות לא הוי מחילה וצריך להחזיר האונאה ועמ"ש בסעיף ז' וכן משמע בגמרא [ב"ב צ"ה א] דאמר שם פחות משתות לא ידוע וכו' משמע דדבר הידוע לא הוי מחילה". 

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. מחילה על ההתערבות אך לענ”ד יש כאן עוד נתון שלא נלקח בחשבון. שכן מחיר החשמל הרי משתנים כל הזמן ואין שום אפשרות לדעת כמה קו”ש בדיוק השתמש השוכר בכל תקופת מחיר

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל