לתרומות לחץ כאן

קידוש לבנה בחורף – ז' ימים / מוצאי שבת

שאלה:

על עצם הקפידא לברך ברכת הלבנה במוצ"ש, כתב הרמ"א שכל זה הוא רק אם ליל מוצאי שבת הוא קודם י' בחודש, אז ממתינים למוצ"ש, אך אם הוא אח"כ אין ממתינים למוצ"ש. שמא במוצ"ש ואחריו יהיו עננים, ולא יצליחו לברך.
האם לפי זה כאשר מוצ"ש הוא ו' למולד למשל, ואין בו ז' שלמים, האם עדיף לברך במוצ"ש, או שמא עדיף לחכות ז' שלמים ולברך באמצע השבוע (מפני שאין להמתין למוצ"ש הבא).

תשובה:

שלום וברכה

קהילות החסידים [ומהמייל שלך נראה לי שאתה נמנה על קהילת החסידים] ממתינים תמיד לז' ימים מהמולד ודברי הרמ"א כלל לא אמורים ביחס אליהם. גם אני מסופק אם דבריו יהיו אמורים בארץ ישראל, שנדיר שאכן יש רצף של ימים בהם אין הלבנה נראית לעין. אבל מי שאינו רגיל להמתין לז' ימים שלמים, אז אדרבה, זריזין מקדימים למצוות, וכידוע שתמיד בני ליטא מברכים ברכת הלבנה אחרי שלושה ימים במוצ"ש ולא ממתינים לז' ימים, גם בלי חשש יום המעונן. באופן כללי כאשר קיים חשש כזה, עדיף לבני עדת החסידים לא להמתין למוצ"ש אבל כן יעשו זאת אחר ז' ימים, משום שלהמתנת ז' ימים יש טעם על פי סוד וכך מנהגם,] ואילו הנושא של מוצ"ש שכולם מבושמים וכו' פחות נוגע בזמנינו שמתרחצים כל יום ולובשים בגדים נקיים כל הזמן.

שבת שלום ומבורך.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל