לתרומות לחץ כאן

מעשר כספים מכסף שההרים נתנו לצורך מסויים

שאלה:

האם צריך להביא מעשר מכסף שההורים נותנים בשביל לקנות איתו ריהוט ומוצרי חשמל?

תשובה:

אם ההורים נותנים ספציפית לצורך זה ואתה בעצם רק שליח שלהם לקנות, אין חובת מעשר, אבל אם זו מתנה כללית בגלל שצריך לקנות את כל הדברים הללו, אבל לא מקפידים ממש שהכל ילך לזה, יש להפריש.

מקורות:

דרך אמונה לגר"ח קנייבסקי מתנות עניים פרק ז הערה סז:

"שמעתי שכן הורה מרן החזו"א וכן מצאתי בספר מעשר כספים עמוד רכ"ו בשם תשו' יד הלוי שאין נוהגין ליתן מעשר מן הדורונות אבל ממעות הנדוניא מובא בכל האחרונים שמנהג לתת מעשר וכנ"ל וכן מכל מעות מתנה. ומרן ז"ל אמר הטעם שהנותן מעות אפילו לקנות דבר מסוים אינו מקפיד כ"כ אם המקבל יוריד קצת למעשר ולכן חייב. ואם עי"ז שיתן המעשר לא יספיק לו לקנות הדבר שנתן עבורו וא"א לו ליתן מעות אחרים, ירשום עליו המעשר לחוב וכשיוכל יפרע, וכן הורה מרן ז"ל לחחן אחד שנתנו לו הוריו מעות לקנות דירה, ואם יוריד המעשר לא יספיק לדירה שירשום עליו המעשר לחוב ובמשך הזמן יפרענו. אבל אם אביו או חמיו לא הקנה לו את הכסף אלא הוא קונה לו את הדירה אפילו שלח את הבן שיקנה כיון שעדיין אין הכסף שלו אין צריך הבן לתת מעשר".

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. הבן הוא אדון לעצמו, האב גם הפריש מהכסף שהוא נותן במכולת או לידיד וכו', אבל עדיין כל אדם אחר שמרויח אתה כסף הזה צריך להפריש ממנו, אלא אם כן הבן הוא רק שליח שלו לקנות חפץ מסויים עבורו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל