לתרומות לחץ כאן

מינוי פרנס שאינו הגון על הציבור

שאלה:

האם מותר למנות אדם שהורשע בגניבה לממונה על הציבור?

תשובה:

שלום וברכה

כאשר הציבור מודע היטב לכל הפרטים, ואומר רבותי! הרשעה אינה מקובלת עלי, אני יודע מי הרשיע ולמה ומה הוא היה אומר כאשר היה נוח לו אחרת… השופטים נגועים, השופטים שולטים עלי שלא בצדק ואינם מאפשרים לי לחיות על פי אמונתי, והם עושים הכל כדי להרשיע וכדי לקבור כל אדם שנאמן לה' ולתורתו, זכותו של הציבור לחשוב כך ולקבל על עצמו אדם זה כפרנס. הציבור לא חייבים להאמין לאותם שופטים כאשר נגיעתם ידועה, כאשר הם בפירוש נוהגים איפה ואיפה, כאשר לאורך כל שנות קיומה של המדינה הם נוהגים כך כלפי כל הקדוש והיקר לנו ואפילו לא מסתירים את זה.

כמו כן, עבירת מס שהיא דבר שרבים נופלים בו, אם נהיה כנים, אין שום אדם סביבנו, שום בעל עסק, רופא עו"ד או כל איש מקצוע אחר שאני יכול לומר עליו בבטחה שאינו מעלים מס כלל, אין בה כדי להחליט על אדם מסויים שהוא אינו ראוי לתפקיד ציבורי, בפרט שיכולותיו נאמנותו השקפתו וכו' כולם ידועים לנו. בהעלמת מס יש לטפל כמו בהעלמת מס ולא יותר, יש פקיד שומה שקובע את התשלום, ניתן גם לקנוס וכו' כמקובל והדבר הזה נעשה ודי בכך.

ואגב שים לב לאבסורד… טבעי בעיניך שאדם שאינו שומר מצוות, מחלל שבת בפרהסיה יהיה פרנס על הציבור, ואדם שהוא ירא שמים שומר תורה ומצוות אבל פעם העלים מס לא יהיה פרנס… התרגלנו שמלכות הרשעה זה דבר לגיטימי… ואינני מדבר דוקא על אנשי שמאל אלא גם על אנשי ימין.

הצטרף לדיון

תגובה 1

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל