לתרומות לחץ כאן

תפילת האדון הנוצרית

שאלה:

בקבוצות שעובדים על הדבקות הרבה אומרים תפילה שהוא ממש כמו תפילתנו. קוראים אותו "תפילת האדון".
התפילה עצמה מקורה הוא מיש"ו בברית חדשה שלהם.
האם מותר להגיד את התפילה

תשובה:

אף שתפילה זו מזכירה תפילות שונות שלנו, אבל אין לי ספק כלל שכל מה שעושים שמקורו בטומאה מביא רק טומאה לאדם ולעולם, ויש לברוח מזה כמו מאש! שום דבר טוב לא יכול לצאת מעבודה זרה. ובכלל לא הבנתי מה יש בה שאין בהרבה מאוד תפילות שלנו?! היא לא מכילה תוכן עמוק יותר או מקיף יותר, ממש לא… ואם בגלל שהגויים מתפללים אותה, זה לא ממש סיבה בשבילנו ללכת בדרכם…

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. תודה על התשובה.
    השאלה שלי אינו להתפלל תפילה זו לעצמי, כי אני מתפלל את תפילתנו השלמים ולא חסר מתפילתנו כלום.
    השאלה הוא רק כשאני ביחד עם קבוצה של אנשים בפגישה להדבקות כמו (כמו סמים ואלקהול), והם אנשים מכל דתות שבעולם, וכולם מתפללים ביחד את התפילה הזאת ומתכוונים כל אחד להאדון כפי שהוא מבין.
    האם יש איסור להצטרף אתם ולהתפלל תפילה זאת?

  2. אוי ווי, אל תלך לכאלו מפגשים… כבר אמר התנא באבות: הרחק מחבר רע ואל תתחבר לרשע! תמצא לך חברים טובים בבית הכנסת, בלי סמים ואלכוהול, מקסימום איזו לגימה קלה נחמדה בשביל דיבוק חברים.

  3. כשיש לחשוש שהם מתכוונים כחלק מאמונתם צידד להחמיר, ואני אומר שגם כאן אם יש חשש שהמייסדים עשו זאת כחלק מתיפלתם הרי שהיאתפילה מגונה גם אן ספציפית האנשים שאתה מתפלל איתם מתכוונים לא-ל אחד..
    שו"ת אגרות משה אורח חיים חלק ב סימן כה
    ובדבר להתפלל איזה תפלה בנוסח אחד ישראל ונכרי יחד כגון, יהי רצון מלפני רבון העולם שיתן לי חיים וברכה, והנכרי אפשר מתכוין לאמונתו והישראל מכוין להשי"ת שהוא רבון העולם ולו הוא מתפלל, אם הוא נוסח שעשו זה בעצמם איני רואה בזה איסור מדינא במה שמתפללין יחד אף שכוונת הנכרי היא לאמונתו. אך אולי יש קצת לחוש להרואין שיאמרו מדמתפלל יחד עם הנכרי שהוא ג"כ מתכוין כמחשבת הנכרי, שבעצם איני רואה מ"ט יאמרו זה שלא נחשדו ישראל על ע"ז ח"ו. אבל אם נוסח התפלה חברו כומרים שאף שאין בה שום רמז ניכר לאמונתם אין לישראל לאומרה אף בעצמו וכ"ש שלא עם הנכרי משום דממילא הוי נוסח זה לאמונתם, אם לא כשיוסיף הישראל אלקי ישראל וכדומה שיהיה ניכר דבריו שהוא להשי"ת לבדו. וכיון שאסור מסתבר שהוא תועבה ולא יצא בזה אף ידי תפלה דאורייתא כדאמר רבא בברכות דף כ"ב במצא צואה במקומו הואיל וחטא אף על פי שהתפלל תפלתו תועבה להר"י בתוס' שם דיחזור ויתפלל וכן פסקו הרמב"ם והש"ע ורוב הראשונים.

  4. הרי כתוב מפורש שאם מגדיר תפילתו על ידי הוספת "אלקי ישראל" שהוא ניכר דבריו שהוא להשי"ת לבדו, שהוא מותר.
    ובקטע הבא מדבר על תפילה של כומרים שאומרים בבית ספר של המדינה שהוא גם ליהודים ולעוד עמים לא שייך כזה חשש מותר בלי תוספת. וכן הוא במציאות של מפגשים של הדבקות שהם גם ליהודים ושאר עמים ולא שייך לנוצרים.

  5. הוא מדבר על מהו שמטבע הדברים נתקן גם על הקב"ה כאן אני לא בטוח לשם מה נוסד מתחילה, ומכל מקום, אני מרגיש עם זה רע מאוד. בכל המפגש התמוה הזה, אבל גם עם התפילה הזו… על זה נאמר לפי דעתי הרחק מן הכיעור ומן הדומה לו. מותר ואסור כאן אינם השאלה…

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל