לתרומות לחץ כאן

אישה אמרה לבנה שקודם שנישאה לאביו הכהן היתה עם גוי

שאלה:

אשה שעשתה נשואים אזרחים אם כהן ועכשיו מספרת שלפני נשאוים לכהן הייתה עם גוי ועשתה הפלה ,האם נאמנת לפסול בנה מכהונה?בנה עכשיו רוצה לצאת לשידוכים…האם יש לבנה בכלל חזקת כהונה?זוג מרוסיה בלי שום ידע…

תשובה:

שלום רב,

מעיקר הדין ברור שאישה אינה נאמנת לפסול את בנה. בפרט שבאמירה הזו היא גם פוסלת את עצמה לבעלה שאין לה נאמנות בזה כמבואר בסוגיה בסוף נדרים, ולכן אם הוחזק ככהן – שאביו הוא כהן, לאאמור להיות לה נאמנות בזה. (האגרות משה דן באופן שברור לבן שאמו אינה משקרת עליו).

הבעיה שלי היא האם בכלל מעיקר הדין הוא כהן. זה מאד תלוי בסיטאוציה המשפחתית אבל ברוב המקרים בחו"ל כאשר האישה נישאת לבעלה הכהן, היא כבר בחזקת שודאי נבעלה. כלומר, סוג של חזקת הנהגה כמו בקידושין פ'. משום שזה הנוהג בגילאים הללו של הבחורות שכאשר הן כבר נישאות הן ודאי נבעלו. ומאחר שהיא היתה במקום של רוב גויים, הרי שמדאורייתא היא פסולה לכהונה, ולא רק משום מעלת יוחסין. לכן, בעלת תשובה בחו"ל שרוצה להתחתן עם כהן, אני לא רואה אפשרות שיהיה מותר לו מבלי שהיא תאמר שהיא לא נבעלה לגוי (ואז השאלה היא כיצד להאמין לה. יש תשובה של הגרי"ש אלישיב בעניין, ואין כאן המקום להרחיב בנקודה זו). אבל אם היא אומרת להיפך שנבעלה לגוי אז אם בלי הנאמנות שלה היום עצם העובדה שלא אמרה שלא נבעלה לגוי ברוב המקרים היא ודאי נאמנת, וממילא אין לבן שלה כל חזקה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל