לתרומות לחץ כאן

קנה רכב והתברר שהמחיר גבוה ויש ברכב פגמים

שאלה:

יש לי חבר שיש לו שותף והם מוכרים רכבים, סמכתי על החבר הזה מאוד עד כדי שהוא גם אמר לי קח את הרכב תשלם אחר כך לא אמר זמן, הוא אמר לי 77000 שקל על הרכב, סמכתי עליו מאוד עד שאפילו לא עשיתי בדיקה לרכב, פתאום השותף התחיל לבקש כסף העברתי לו עד 50000 שקל, חשבתי לעצמי מעניין כמה המחירון של הרכב, בדקתי ובשקלול הרכב שווה 65000 באתר של לוי יצחק, בשוק הרכב נמכר קצת יותר בסביבות 70000 ויש גם פחות, אבל לא ידעתי את כל הפרטים האלה, ועוד שבוע לאחר הייתי צריך להחליף מצבר חדש לרכב, ועוד דברים שגיליתי לאחר הקניה, ואני ביקשתי לעשות ביטול עיסקה כי לא ידעתי את כל הדברים האלה שהרכב שווה פחות, הוא טוען שאם אתה רוצה ביטול עיסקה אתה תפסיד לפחות 10000 שקל, מה נכון לעשות? ומה ההלכה?

תשובה:

שלום וברכה,

אין אפשרות לדרוש ביטול עסקה, אלא אם כן נמצאו פגמים ברכב שמקובל לבטל את העסקה בגין הפגמים. או שתבטל ותפסיד 10,000 ש"ח.

בהצלחה.

מקורות:

לפי הלכה אם הייתה אונאה של 17% יותר ממחיר השוק, ניתן לדרוש את האונאה. ואם המוכר מכר יותר 17% יכול הקונה לבטל את כל העסקה ולדרוש החזר כספי.

המחיר בשוק לא נמדד לפי השומא 'של לוי יצחק', כיון שבמציאות המחיר שוק הרבה פעמים שונה. ולכן המחיר נקבע בערך לפי המחיר שנמכר בפועל בשוק. במקרה שלך המחיר שהוא גבה ממך הוא לא 17% יותר מהמחיר שוק, ולכן אין אפשרות לבטל את המכר. בנוסף, יש דין שהקונה יכול לבטל את המקח רק עד כדי שיראה לתגר ולקרובו (שו"ע סימן רכז, ז) כיון שניתן לברר את המחיר של הרכב מיד, אין אפשרות לדרוש החזר אונאה.

אם נמצאו פגמים ברכב שהפגמים הם מהותיים שבגינם נהוג לבטל את העסקה, יכול הקונה לבטל את המכר לגמרי. אם הפגמים הם קלים שלא מבטלים את המקח בשבילם, אין אפשרות לבטל את המקח.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל