לתרומות לחץ כאן

איפור וצניעות בבית הספר

שאלה:

שלום וברכה.
יש לי שאלה,
אני יודעת שבצניעות יש דקויות ויש רבנים שמתעסקים בזה… אבל הייתי רוצה, אם אפשר, לשאול משהו ספציפי…
כשבהלכה כתוב להימנע מללכת עם איפור מודגש בעיינים- זה כדי לא למשוך גברים…
ניסיתי לקבל על עצמי אתמול בלי נדר, לנסות לוותר לתקופה לחלוטין על איפור מודגש בעיניים. אני לא יודעת מה לגבי אחרות, אבל אני באופן ספציפי מרגישה שאני צריכה להתחזק בזה, אני פשוט רואה מה קורה מולי…

היום בבוקר כשידעתי שאני רוצה לנסות להתחיל את הקבלה- נזכרתי שבשבוע הקרוב אני מלמדת בבית ספר כמה ימים רצוף (אני מורה ממלאת מקום)
ודווקא בגלל זה ישנה איזו חשיבות שאייצג את עצמי כמורה מטופחת ויפה בעייני התלמידות, בטח בבית ספר כזה- שהוא בית ספר עם בנות להורים חוזרים בתשובה- וההתנהלות איתן צריכה להיות אחרת… (וכן- יש הבדל בהקשבה שלהן לגבי נראות חיצונית של מורה, הן נולדו עם זה לצערינו…)
השאלה- אם יש אופציה כזו כחלק מהקבלה שלי- לצאת מהבית בלי איפור בעיניים, וכשאני אגיע לבית הספר כן לשים אותו- וכשאני יוצאת משם להסיר אותו בחזרה??
או שיהיה לי זכות בכך שאמנע לחלוטין?
כלומר, אני רוצה ללכת עד הסוף עם הקבלה הזו בל"נ, אבל חשבתי שכשאני נמצאת בחברת בנות בלבד- אין איזה שהוא טעם בקבלה הזאת, כי בינהן מותר לי.
אבל אם הרב יאמר לי נניח שיש טעם בזה- וזה יחשב לי כמאמץ וזכות- ארגיש טוב עם עצמי להימנע גם מלשים שם.
אבל אולי זה מיותר בכלל ומותר לי לגמרי?
אשמח לשמוע… זה חשוב לי כל כך!
תודה רבה!!

תשובה:

שלום וברכה

אינני יודע למה הכוונה איפור מודגש, ולמה צריך דוקא מודגש, אפשר לשים איפור עדין בעיניים, גם בגמרא הובא שנשים כוחלות ופוקסות בעיניים אבל למה מודגש, אפשר עדין. זה יספק גם את התלמידות… רק רציתי לחדד שתי נקודות חשובות בעיני:

1. חלק מהחינוך של המורה זה לא רק מה שהיא מלמדת, אלא הנהגתה, צניעותה, עדינותה, נעימותה, יחסה לבריות, וזה בעצם חשוב יותר מכל החומר שהיא מעבירה… כך שנכון שאין בעיה של צניעות להתאפר כך כאשר את בחברת בנות, אבל מה הן תלמדנה מזה? איך הן תתאפרנה בעקבות זה? אדרבה, חלק מהעבודה החינוכית לתת להן דוגמא אישית.

2. עוד נקודה חשובה שאני מקווה שאצליח להסביר באופן שיובן, כלל לא נכון שצריך להתאפר היטב כדי שהתלמידות יעריכו ויאהבו, ממש לא! אם את באה מכובד ונעים זה בסדר גמור. כל אדם, לא רק תלמידות, מעריך אדם שהוא בעל בטחון עצמי, נעים נינוח ומאיר פנים, בעל דעה, נבון, שמח, בעל נוכחות, אלו התכונות שגורמות להערכה, ולא איפור כזה או אחר או בגד! זו טעות שבדרך כלל באה מתוך תחושת חולשה, וזה לא יועיל. מה שיועיל באמת זה לחזק בעצמך את התכונות הנ"ל. זה חשוב מאוד לעבודה ולחיים בכלל. אם תהיי בטוחה בדרכך, באישיותך, בצורך של התלמידות בך, בהצלחתך, הן יראו את זה יעריכו וילכו אחרייך.

כמובן מראה מוזנח זה דבר שלילי מאוד, אבל מכובד מאופק וצנוע עדין ונעים זה מעולה.

בהצלחה רבה מאוד.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל