לתרומות לחץ כאן

שקר כדי לקבל מלגה לימודים

שאלה:

בס"ד
שלום כבוד הרב, שאלתי את השאלה אבל אשמח להסביר שוב כי לא ניסחתי את עצמי היטב.
אמא שלי התגרשה מאבא שלי והמשיכה לחיות איתו ביחד ושאלתי אם היא נחשבת חד הורית בגלל זה וענו לי שכן. אז הבנתי שלגבי למלא את זה בטופס המלגות אין בעיה. אבל אם אמא שלי חיה איתו ביחד ומקבלת ממנו כסף כמו אישה נשואה – והוא עובד, מרוויח כסף, ומכלכל אותה את הילדים. והיא לא עובדת ומכלכלת אותה ואת הילדים כלל. – אז היא משקרת לגבי זה כדי לקבל מלגה כשהיא מסמנת בטופס שזה מה שהיא עושה? וגם כשהיא אומרת שהתלושי שכר שלה נמוכים ומזה היא מכלכלת אותנו ואותה?
וחוץ מהתלושי שכר שהיא מקבלת מאבא שלי, הוא מכלכל אותנו ואותה מהמשכורת שלו אז יוצא שהיא עדיין מקבלת סיוע מאבא שלי כמו כל זוג נשוי שחולק ביחד בכסף כי הם חיים ביחד רגיל כמו שאמרתי. רק שהוא מעביר לה תלושי שכר של משכורת כי הוא עצמאי כל חודש כי רוצים שיראו בבנק ובמדינה שהיא עובדת. היא מקבלת אותם מכך שאבא שלי מעביר לה אותם מהמחשב של הבית שלנו פשוט מחשבון שלו לחשבון שלה, למרות שהם חיים באותו בית. – אז גם האם זה גזל מה שהיא ואבא שלי עושים? מאוד מקווה שהסברתי את עצמי כמו שצריך. ראוי להדגיש שזה לא דמי מזונות מה שהוא מעביר לה כי מבחינתם הם חיים כמו זוג נשוי עכשיו. ואם זה גזל ושקר…האם גם אני עוברת על זה כשאני הולכת לבית ספר שהם מילאו מלגות כדי שאני אלמד שם? והאם יש בכך איסור הנאה מדבר גזול? ומה עם ההורים שלי ירצו לעשות זאת שוב ואני לא אודיע את האמת לבית ספר הבא שאני אעבור אליו/או עכשיו כשאני לא מודיעה לבית ספר שאני נמצאת בו על כך שזה שקר מה שהם עושים והם לא הרוויחו את המלגה בדרך ישרה?…תודה.

תשובה:

שלום וברכה,

ודאי שאסור לשקר כדי לקבל מלגת לימודים. ויש בדבר משום איסור גזל.

את לא משקרת ולא גוזלת, ולך מותר ללכת לבית ספר ללמוד. את לא חייבת לשלם על הלימודים אלא ההורים שלך וממילא זה עניין שלהם, ואת יכולה להמשיך ללמוד ללא חשש.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל