לתרומות לחץ כאן

טלפון בתוך בית הכנסת, לימוד תורה בשבת

שאלה:

שלום וברכה כבוד הרב היקר!
1. אדם יושב בבית הכנסת ממתין לתפילה או שיתחיל שיעור תורה אותו אדם יש לו טלפון לא כשר עם אינטרנט לא כשר האם מותר בזמן שהוא ממתין לשיעור תורה או לתפילה להוציא את הטלפון מהכיס ולהיכנס לאינטרנט לאתרים של דברי תורה?(להדגיש שזה בתוך בית הכנסת) פשוט יותר נוח לו להיות באתר של דברי תורה באינטרנט מאשר לפתוח ספר.
2. ראיתי בשו"ת באתר שהרב אמר שאדם עיקר לימודו יהיה בחצי אחד של היממה או ביום או בלילה השאלה בשבת קודש האם יהיה אפשר ללמוד את רוב לימודו בליל שבת לדוגמא שעה שלמה הלכה ואז ביום ללמוד לדוגמא 10 דקות פרשת השבוע כי אותו אדם רוצה לנוח יש תפילות וסעודות היום עמוס?
תודה רבה על העזרה הנפלאה!

תשובה:

שלום וברכה

1. יש ללמד אותו אדם שאסור להחזיק כזה מכשיר בכלל, לא בבית כנסת ולא חוצה לו, גם לא לצורך לימוד תורה. יש אייפונים מוגנים של הדרן וכדומה שירכוש כזה.

2. אינני מבין בדיוק למה כוונתך, באופן כללי אפשר לחלק את הלימוד באופן שאינו מאוזן, מה שכן חשוב לדעת שכל יהודי שיש לו הרבה יותר מעשר דקות ללימוד תורה ביום השבת, אפילו בחורף ולמרות הסעודות והמנוחה. וכדאי לנו לזכור מה שהובא בשם הקדמונים ששעה אחת של לימוד בשבת שקולה כנגד אלף שעות לימוד בימי החול, היום מקודש מאוד.

בהצלחה רבה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל