לתרומות לחץ כאן

מלתא דעביד לטעמא שבלוע באיסור

שאלה:

שלום רב,
חתיכת בצל (שבצל בעצמו מותר) שבלעה טעם איסור והתבשלה בתבשיל שפי שישים גדול ממנה:
1. מה הדין של תבשיל?
2.ֶמה הדין של חתיכת בצל?
תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה

את חתיכת הבצל אם היא ניכרת יש להוציא, אבל שאר המאכל מותר כיון שהיה ביטול בשישים [ואם החשש שלך שמא הבצל נחשב מלתא דעביד לטעמא שאינו בטל, אין לזה קשר, כי טעם הבצל עביד לטעמא אבל האיסור הבלוע בו לא עביד לטעמא, כך מבואר ברמ"א סי' קה סעי' יד].

 

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה רבה על שאלה מפורטת, אז לפי התשובה משמע שטעם איסור בלוע בבצל לא נאפך להיות חלק מן הבצל, אם כן יוצא שחתיכת בצל לגבי איסור שיש בה, כשאר חלקי תבשיל שמבטלים איסור בפי שישים, אז שאלה שלי למה עדיין צריך להוציא חתיכת הזות כאיסור מן התבשיל? תודה רבה מאוד

  2. הבצל עצמו כבר נאסר עוד לפני שנתערב בתערובת הזו, לכן ודאי שהאיסור לא יפקע ממנו עצמו בגלל שהתערב בשישים, רק הטעם היוצא ממנו בטל בשישים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל