לתרומות לחץ כאן

נזק של שפשוף בפגוש

שאלה:

שפשפתי עם רכבי את הפגוש של שכני, ירד קצת צבע בפינה. כשאמרתי לו את זה אשתו אמרה שמאחר ותיקון כזה הוא ע"י שצובעים את כל החלק כולו וממילא יש להם שיפשוף זהה בפינה השנייה אז עם זה לא יוסיף במחיר איני צריך לשלם. לאחר זמן פנה אלי בעלה ואומר לי שעלות התיקון [כל החלק] 3000 ש"ח והסיבה שזה כ"כ יקר כי הוא רוצה לטפל בזה דווקא במוסך מורשה כי זה רכב חדש והוא לא רוצה להוריד את הערך שלו.
שאלתי היא 1. האם אני צריך לשלם את כל הנזק או חלקו או שאני פטור לגמרי כי ממילא הוא צריך לתקן את הפגוש.
2. עד כמה הניזק יכול להכריח אותי היכן לתקן את רכבו. ובאשר לירידת ערך, נאמר לי מפי כמה אנשים שתיקון צבע כלל לא צריך ליידע קונה פוטנציאלי שהרכב עבר או היכן הרכב עבר צביעה וממילא אין בזה ירידת ערך.
הניזוק אמר לי לשאול בעצמי מה הדין. והוא סומך עליי.
תודה

תשובה:

שלום וברכה,

1. פגוש שהיה בו שפשוף ובא אחר והוסיף לו עוד שפשוף, אם לפני הנזק של השני הפגוש היה במצב שצריך לתקן, השני פטור כיון שלא הוסיף בנזק. אם השריטות שהיו בתחילה לא היה במצב שחייבים לתקן ועכשיו השני הוסיף לנזק שחייבים לתקן, צריך המזיק לשלם חצי מתיקון הנזק.

ולכן במקרה שלך אם בעלי הרכב היו בדרך לתיקון בגלל שהנזק הראשון היה משמעותי, אתה פטור. אם לא היו בהכרח מתקנים, ובגלל הנזק הנוסף שלך הוצרך לתקן, אתה צריך לשלם כחצי מעלות התיקון.

2. יש מוסך שלא מורשה יש מוסך מורשה מטעם משרד התחבורה ויש מוסך מורשה של החברה. מזיק צריך לשלם לפי עלות התיקון של מוסך מורשה רגיל ולא צריך לשלם תיקון של מוסך מורשה של החברה, [אא"כ מדובר ברכב חדש בערך בשנתיים הראשונות שאז אם לא מתקנים במוסך של החברה יש ירידת ערך]. ולכן אם לא מדובר ברכב מאוד חדש צריך לשום את התיקון לפי מוסך מורשה רגיל. 

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל