לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

החזר כספי על מקח טעות

שאלה:

שלום וברכה
קניתי מוצר שמבחינתי היה מקח טעות, ואכן בשירות הלקוחות הסכימו לתת לי החזר. אבל בכל זאת הייתי רוצה לשמוע דעת תורה אובייקטיבית, כי אני חושש שבשירות לקוחות אולי לא הבינו אותי נכון.

רציתי לקנות מכונת תספורת בשביל שני דברים: לגלח את הזקן כדי שישאר באורך 3 מ"מ, ובשביל להשאיר את שיער הראש שלי באורך 2.5 סנטימטרים בערך. והזמנתי באינטרנט מחברה ישראלית מכונה שהאורך שלה הוא בין 3-41 מ"מ.

המכונה הגיעה, הכנסתי את ה'ראש' של ה3 מ"מ, אבל היא לא חתכה כלום מהזקן, אז הבנתי שזה לא מה שחיפשתי. לקחתי את המכונה הישנה שלי עם ראש של 3 מ"מ (שגם נמכרת באותו אתר תחת הכותרת 3 מ"מ) והפעלתי אותה ואכן היא חתכה 2 מילמטרים בערך, ונשארתי עם זקן של 3 מ"מ. ואז הבנתי שהמידע באתר מטעה.
אגב הסתכלתי בהוראות המצורפות של המכונה החדשה, וכתוב שם בפירוש שהמשמעות של "3 מ"מ" היא שהשיער שיישאר יהיה באורך 3 מ"מ.
אגב מדדתי את השיער שלי לאחר הגילוח של המכונה הישנה, ואורך השערות הוא אכן 3 מ"מ.

באותה עת שניסיתי את המכונה החדשה, הייתי לאחר ביקור אצל הספר. ואז רציתי לבדוק באיזה אורך הוא סיפר אותי, כדי לדעת מה האורך שאני צריך לחפש במכונה אחרת שאחליף תמורת זו. אז לקחתי את ה'ראש' של ה25 מ"מ של המכונה החדשה, והעברתי קלות על הראש, והיא חתכה שערות פה ושם, לא 'קבוצת' שערות, כי כאמור כבר הייתי מסופר.

עכשיו. בהתחלה כשדיברתי עם שירות הלקוחות הם שאלו אותי אם השתמשתי במכונה, כי לפי מדיניות ההחזרים, זה נחשב מוצר היגייני, שאי אפשר להחליפו לאחר שימוש. (דבר שלא היה לי מושג עליו, זה לא כתוב באתר, אלא צריך לקרוא את נוסח החוק הארוך מיני ים כדי למצוא את הסעיף הזה). אז אמרתי שלא השתמשתי במוצר אלא ניסיתי אותו לבדוק האם הוא עומד בציפיות שלי, והוא לא עונה על הצרכים שלי. והסכימו להחליף לי אותו.

אני פירשתי ש'שימוש' הכוונה שימוש של ממש, לא בדיקה בעלמא.
המוצר נקי לגמרי כרגע ואין בו כל שערה. (אף שמצינו שכאנשים מסתפרים את ספר, לא כ"כ מקפידים על ניקוי שערות האדם הקודם)
האם ההחזר מוצדק?

דבר נוסף, אפשר לומר שגם אם נניח שאכן אי אפשר להחליף את המוצר – אז בכל מקרה אני מבקש החזר כספי, כי המידע שצויין באתר הטעה אותי.

תודה רבה!

תשובה:

שלום וברכה,

אם רק עשית ניסוי ולא השתמשת, מותר לך להחזיר ולקבל החזר כספי. ובפרט שהודעת בשרות לקוחות שרק ניסת את המכונה והוא הסכים להחזיר שבזה ודאי שמותר לך להחזיר ולקבל החזר כספי.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל