לתרומות לחץ כאן

טהרה – וסת הגוף

שאלה:

שלום לרב,
בספר דרכי טהרה של הרב אליהו מדבר על וסת הגוף בפרק ז'
ואני שואל כי אני לא מצליח להבין , אשה בדר"כ מזהה איזו הרגשה של ,עוד מעט יצא דם של וסת, או שמרגישה ביציאתו איזו הרגשה, האם מעכשיו במידה והרגישה אותה הרגשה משך 3 פעמים , כל פעם צריך יהיה לפרוש?

כוונת השאלה היא למשל בכאב רגלים שראתה אחריו , אותו כאב רגליים , אבל גם יכול להגיע כאב רגלים כזה אחרי שעשתה ספורט, או סתם ככה כשקמה משינה , אז איך בדיוק עובדת הקביעה הזו ? תודה רבה לרב

תשובה:

שלום וברכה

וסת הגוף זה דבר שאינו מצוי כל כך. מדובר בהרגשה שמאפיינת רק את יציאת הדם, ובזמן יציאת הדם ולא לפני או אחרי. כאב בטן או חולשה או כאב גב שלפעמים יכולים להיות גם מסיבות אחרות, אינם וסת הגוף. נכון הדבר שהחכם עיניו בראשו, ואם היא יודעת שלפי התאריך אמור לבוא מחזור, והיא מרגישה פתאום תחושות שמאפיינות אצלה הרבה פעמים מחזור, גם אם זה לא וסת הגוף כדאי לשים לב ולא להכשל חלילה בביאת נדה.

ברכה והצלחה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. שלום לרב, בשו"ת בתחתית העמוד בפרק ז'

    שאלה: אשה שבאופן קבוע מרגישה כאבי גב יומיים או שלושה לפני הוסת, האם גם כאן קבעה וסת הגוף דווקא כשוסת הגוף מופיע יום לפני הוסת . ת. קבעה

    אני לא מצליח להבין מדברי הרב, שדיבר על כך שמדובר בהרגשה של ממש יציאת הדם לבין שאר הוסתות לעיל , למשל בשות אחר על אשה שמרגישה צמרמורת וכדו'
    ורק לאחר 5 ימים בקביעות רואה, כותב בתשובה :כשיבוא הסימן תחשוש לאחר 5 ימים לחומרא.

    אז אני חוזר לשאלה , האם אשה שמרגישה עכשיו כאב רגליים, ואחרי יומים או יום רואה, האם גם כשתהיה מעוברת ויהיה לה כאב רגלי כנ"ל , גם מצריכה פרישה ? ובעוד במקרה וכדו' ?
    אודה לתשובה תודה לרב

  2. ראשית נסביר את הכלל, יש וסת הגוף לבד ויש וסת הגוף מורכב עם ימים: בוסת הגוף לבד הכוונה רק כאשר היא מרגישה בו בזמן הראייה ולא לפני או אחרי. דוקא באותה עונה ובתחילת הראייה.
    וסת הגוף המורכב בימים, הוא כאשר היא מרגישה אותו זמן קבוע לפני וסת, כלומר תמיד יומים לפני וסת יש הכאב הזה.
    ויש לשים לב, שמדובר דוקא בתחושה שבאה לה רק בזמן וסת, אבל כאב בטן שלפעמים בא בוסת ולפעמים גם בהזדמנויות אחרות, גם אם תמיד בוסת היא מרגישה בו הוא אינו וסת הגוף.
    לכן, מה שכתב שם שרוב נשים יש להן וסת הגוף הוא אינו התפיסה המקובלת, י רוב הכאבים גב בטן, בחילות, ראש יש גם בהזדמנויות אחרות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל