לתרומות לחץ כאן

צביעת שיער לגבר לצורך שידוך

שאלה:

גברים שלא זכו להתחתן בזמן צעירותם… וסיכויים נמוכים שאישה צעירה(יולדת ,פוריה) תרצה להתעניין בהם מחמת גיל ואיתותיו.. האם מותר לאדם בן 48 לעשות ולצבוע שיער לבן.. ולטפל בקמטים על פניו על מנת להראות טוב יותר? או להשלים עם הזקנה . היום בחורות מאוד מסתכלות על מראה חיצוני ראשוני.. וסיכוי קלוש שבת 30 תצא עם בן 48 מלכתחילה.. האם מותר לגברים כאלה.. לפנות.לרופא או רופאה לסידור המראה ולמציאת חן והעלאת בטחון עצמי… בשידוך.

תשובה:

שלום וברכה

האמת מסופקני גם אם לאחר טיפול כזה אשה בת שלושים תרצה כל כך בנקל להפגש עם גבר שמבוגר ממנה בכמעט עשרים שנה, אני גם לא בטוח שזה טוב לשניהם, ואולי זה קצת מזכיר את דברי הגמרא שצעיר לא ישא זקנה ולהיפך, ולמעשה אשה בת 40 היום גם כן פוריה ויכולה להביא ילדים לעולם.

לעצם שאלתך, הכרתי בחור מתבגר מאוד שהלבין מהר מידי והיה לו קשי בענין זה עם שידוך, והגרש"ז אויערבך התיר לו לצבוע את השיער וגם להתגלח בימי ספירת העומר, כדי שהדבר לא יפגע בסיכוייו. הגדר ההלכתי הגורף שמקורו כבר בדברי התוספות [הובאו בבית יוסף סי' קפב], שכאשר הפעולה נעשית לא לצורך יופי אלא כדי למנוע חריגות ונזק, אין בזה איסור של לא ילבש ומותר. וכמובן צריך שיקול הדעת מתי זה נכון ומתי לא.

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל