שאלה:
שלום כבוד הרב,
שמתי לב שכשאני קושר ציציות בפרט בשלב הראשון המעכב (חולייה וקשר כמו שכותב המשנ"ב סימן יב) אז נכנס קצת או סי די לדבר, ואני מתחיל להתכוון שמה שאני קושר כעט "לא לשמה" ואז אני מתיר חזרה, ואומר שוב לשם מצוות ציצית – בעבור המחשבה הנגדית – וקושר חזרה.
אשמח לתשובה הלכתית שתסביר לי למה אין לחשוש לזה ?
תשובה:
אין שום משמעות ביהדות למחשבות לא רצוניות, זה כלום וזה הבלים, ולכן ברגע שאמרת בתחילה לשם מצות ציצית בכל מצויין לכתחילה בלא שום חשש.
שבת שלום ורפואה שלמה.
דמיין לעצמך שיש קול שניתנה לו הרשות להשמיע לך מחשבות,עד שאתה מתבלבל וחושב שזהו אתה שחושב את זה מרצונך ומבחירתך החופשית.
זה השקר הגדול!
אם תבין ותאמין שזהו לא אתה חושב את המחשבה,אז תתחיל להתייחס לזה בדיוק כמו קול של שדרן רדיו ברקע,שם תהיה גאולתך הפרטית.
השאר תגובה