לתרומות לחץ כאן

קרן שהתבררה כלא כשרה – מה הדין?

שאלה:

שמעתי שהיה קרן שנקנסה ע"י המדינה מחמת שבמשך כמה זמן דווחה ככשירה למרות שהפסיקה להיות כשירה [וזה אונאה של הלקוחות] איני יודע מתי זה בדיוק אירע ואיזה קרן. האם מי שיש לו כסף במסלולים כשרים וכד' [פקדון לכל ילד, גמל וכד'] צריך לחשוש?

אני מצ"ב מה ששלח לי ידיד מדיווח שכנראה פורסם [איני יודע היכן]

"בנוסף, הוועדה הטילה עיצום כספי על מנהל קרן נאמנות (קסם) בגין איחור בדיווח מיידי לגבי העובדה כי אחת מקרנות הנאמנות שלו חדלה להיות כשרה. הוועדה התייחסה לחובה לדווח למשקיעים באופן מיידי כאשר אחד ממאפייני קרן משתנה, לרבות נושא הכשרות.
הוועדה התייחסה לחשיבות הרבה של נושא כשרות הקרן בקבלת החלטות השקעה של ציבור רחב, לגביו זהו אולי המאפיין החשוב ביותר כיוון שמבחינת תפיסת עולמו ואמונתו הוא אינו רשאי להחזיק בניירות ערך שאינם כשרים.
חשיבות זו באה לידי ביטוי בהוראות הדין הקשורות לקרנות כשרות ובטופסי הדיווח, ועליה להתבטא גם בהתנהלות מנהלי הקרנות השונים. הוועדה ראתה בחומרה את העובדה שמדובר באיחור משמעותי ולכך שבתקופת האיחור פורסם דו"ח שנתי של הקרן וגם במסגרתו דווחה הקרן ככשרה"

תשובה:

שלום וברכה,

אין צורך לחשוש כיון שגם אם הקרן השקיעה בקרנות שלא לפי הלכה, יש פוסקים שמתירים להשקיע במסלול רגיל, והמסלול הלכה הוא חיוב מוחלט, וכאן שמדובר בספק, וגם נעשה שלא בהסכמת המפקידים, לכן אין צורך לחשוש כלל.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל