לתרומות לחץ כאן

סתירת דברי הר"מ בסימן מ"ז אם שינה מהווה הפסק בברכות התורה

שאלה:

ב"ה
שלום רב
רציתי לדעת בסימן מ"ז או"ח מובא בב"י
1.מיהו הר"ם כתב שלא היה רגיל לחזור ולברך, אלא אחר הפסק של שינת קבע, לפי שאינו מסיח דעתו מללמוד בבית הכסא או מרחץ.(שינת יום)
2.ובהמשך כתב: אבל המרדכי כתב שם שהר"ם אומר שאינו צריך לברך לפי שברכת התורה של אתמול פוטרת עד שחרית אחר.(שינת לילה)
ומכאן רואים כביכול שישנה סתירה בדברי הר"מ לענין הפסק שינה
האם הרב מכיר יישוב אחר למעט זה שמובא ביבי"ע ח"ה ס"ו שמדובר בטעות סופר בדעה השניה שמדובר בר"ת או בר"מ אחר.
אודה לרב על תשובתו
בברכת יישר כח גדול

תשובה:

עצם השאלה דיברו בה אחרונים רבים, בארות המים והיד אהרן כפי שהביא במחזה אברהם די בוטון סי' יב, המעניין הוא תירוצו של המחזה אברהם שם, לדבריו שם שינה ביום יותר משיתין נשמין היא שינה שלא ברשות… ולכן היא מהווה הפסק, כי היא חורגת מסדר היום הרצוי על פי דין, אבל שנת לילה היא ברשות ואינה הפסק.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל