לתרומות לחץ כאן

האם לשלם למען השלום?

שאלה:

שלום וברכה כבוד הרב

קרתה תקלה לגבי שמי המוצג באינטרקום הבניין, החסירו את היוד האחרונה.
התקלה תוקנה היום (או אתמול, אך היום התוודעתי על כך). הוריי שיחיו תמיד משלמים וועד הבית. כשאמי ביקשה לתקן, הוועד הזכיר שאולי יבקש תשלום, אמרתי לאמי להציע לה שאני אשלם. אכן ביקש תשלום, וועד הבית אמר את הסכום, ואז אם אני זוכר את מהלך השיחה שהתנהלה בין אמי לוועד הבית בתוכנת ההתכתבויות (אולי יטריד את אמי שתחיה, אם אשאל אותה שוב), אמי רצתה לדעת האם התקלה נבעה מהמתקין שהחסיר את היוד… וועד הבית אמר לא משנה, וועד הבית ישלם.

זכורני, כמדומני מחז"ל, שכאשר כואבת לאדם הרגל, זה משתי סיבות, או מגאווה, או מגזל. בדרך כלל לא כואבת לי הרגל ב"ה, אך קמתי הבוקר עם כאב ברגל השמאלית.

אולי כדאי לי פשוט ללכת לוועד הבית להביא להם כסף, לכוון למען השלום? זה לא הון תועפות, זה 175 לפני מע"מ. ויכול להיות שזה בכלל לא קשור, כי היה גם עוד פוטנציאל שהתגאתי/התפארתי על משהו ממש יום לפני.

הרבה תודה כבוד הרב

תשובה:

שלום וברכה,

אם הוועד הבית פטר אותך מתשלום אתה לא צריך לשלם. יתכן וזה אשמתו ואתה לא חייב לשלם לפי הלכה. לא ידוע לי המקור לדברים שאתה אומר על כאבי רגלים. אבל זה לא קשור לתשלום של ועד הבית שאתה לא חייב לשלם כלל.

בהצלחה ורפואה שלמה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. רגליים – מי שרגיל לבשר בשורות טובות על ידי זה לא יכאבו לו רגליו (ספר המידות, ח”ב א).

    רגליים – זה הממון, כמו שכתוב בפרשת עקב: “ואת כל היקום אשר ברגליהם”, ודרשו חז”ל: זהו ממונו של האדם שמעמיד אותו על רגליו. לכן זה מרמז על בעיות של ממון, כגון גזל, מרמה, קמצנות, או שלא נוהג באחריות עם ממונו.

    רגליים זה גם לשון הרע, כמו שכתוב “לא רגל על לשונו” (תהלים ט”ו).

    רגליים זה בחינת הדרך של תודה והלכה, כמובא בליקוטי מוהר”ן (ח”ב תורה ב), ומי שפוגם בהודאה ובלימוד הלכה מרמזים לו ברגליו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל