לתרומות לחץ כאן

מכונת סידור זקן / מכונת גילוח כשרה

שאלה:

שלום רב,
מבחינה פיזיולוגית, הזקן שלי צומח באופן כזה שלאחר ששערות הזקן יוצאות החוצה הן צומחות בכיוון פרסה וחודרות חזרה לעור. על מנת למנוע את זה אני צריך לקצץ את הזקן באופן שישאיר מעט זיפים. השתמשתי פעם אחת במכונה (ללא אישור צומת) שמקצצת לי את הזקן באורך של 0.1 וזה נתן לי מענה טוב. לחרדתי לאחר מכן נאמר לי שמכונה ללא כשרות ניתן להשתמש עד למינימום 0.8 ולא 0.1. האם זה נכון? אילו מכונות כשרות מאפשרות קיצוץ זקן באופן הכי מינימלי שנראה כמעט כמו גילוח אבל משאיר מעט זיפים? אציין כי ברמה האסטטית צומח לי מעט זקן במספר אזורים שונים בפנים לכן להאריך את הזקן מקשה עליי אסתטית ולכן אני מעוניין לשאר כמעט מגולח אבל עם זיפים קצרים ממש.

תודה מראש! חנוכה שמח

תשובה:

שלום וברכה

יש מכונות גילוח בכשרות הרב מרדכי גרוס או הרב אריה דביר שבהן תוכל להשתמש. מכונות גילוח של מכון צומת אין משמעות רבה להכשר שלהן, מסיבה פשוטה, וכפי שהדבר מוסבר באתר שלהם, מכון צומת כלל לא גורס שיש בעיה בכמעט כל מכונות הגילוח, ממילא, מי שחושש לדעת רוב הפוסקים שקיימת בעיה במכונת גילוח, משום שהעור נכנס פנימה ובעיות אחרות, וסובר שאכן יש צורך בהשגחה, ההכשר של צומת לא יתן לו כל מענה! למעשה לא הבנתי מדוע הם נותנים הכשר כאשר הם סבורים שאין בכך צורך בדרך כלל…

לגבי מכונת סידור זקן – מכונת תספורת, מכונה שבה הסכין שקוע והחלק הלעיון בולט בשני מילימטר ניתן להשתמש בכל צורה שהיא, אבל במכונות ששני הלהבים שוים, ניתן להשתמש רק בתנוחה הרגילה ולא להפוך את המכונה.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. האם זה נכון שגם במכונות הגילוח שבכשרות הרב מרדכי גרוס או הרב אריה דביר,
    ההיתר לגילוח עם המכונת גילוח הכשרה,
    הוא רק כל עוד לא לוחץ חזק מדי עם המכונת גילוח כנגד העור?
    אני לא בקיא אם זה לא מגדיל את הסכנה מבחינת בריאות גשמית. אבל את זה אשאל מומחה בתחום. בלי נדר.
    תודה.

  2. יכול להיות בהחלט שיש בעיה, ראשית מי קבע זאת ללא בדיקה מוסמכת, שנית, אם זה פועל באופן של תער הרבה פעמים זה לא ניכר מספיק והנשאר נבלע בעור וזה אסור.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל