לתרומות לחץ כאן

כתבת ביקורת חיובית אחרי ביקורת שלילית

שאלה:

לכבוד הרב,

מוכר שבמשך זמן ארוך ביותר לא סיפק את הסחורה (בהזמנה מיוחדת בייצור מותאם אישית) לאחר שאלת רב הציע לרשום עליו ביקורת שאולי תגרום לו זעזוע. בסופו של דבר, זה עבד, הוא סיפק את הכל (לא סיים כי יש השלמות שלא השלים, אך את המוצרים סיפק).
המחיר התברר היה יחסית נמוך לשוק עבור סוג המוצרים (ובכלל בהצעות מחיר שלפני הכיוון שהיה בערך שליש יותר במחיר).
המוצרים הגיע ברמה גבוהה באיכות ובנראות שלהם.

השאלה שלי היא כזאת, בסופו של דבר החלטתי למחוק את הביקורת (התברר מהמוכר שדווקא זה שהביקרות הופיעה ואז ירדה, היא שימחה אותו וגרמה לו לסיים את העבודה ולשתדל לעשות מה שיכול שנהיה מרוצים),
האם זה נכון הילכתית לרשום לו ביקורת חיובית (מאשר לא לרשום לו כלום)?

הסיבה לכך היא שהבנתי את החישוב של חומרי הגלם והעבודה, מסתבר שזה לא משתלם לצד השני לעשות עבודה כזאת בדיעבד (למרות שזה לא תירוץ לכל מה שהוא עשה כל הזמן שהתעכב ושיקר בלי סוף), ועוד תקופת הזמן שהיתה ביקורת שלילית (הגם שזה היה לתועלת) והגם שהוא הגיע וביקש לתת פיצוי של מוצרים נוספים במחיר עלות אך מצד שני האם זה נכון שזה אולי סוג של התחנפות אליו או אולי זה שלקוח עבר חוויה שלילית רושם דברים חיובים למרות שזה לא מייצג את מה שהיה שם לפני התוצאה הסופית?
תודה

תשובה:

שלום וברכה,

כשלא קיבלת שרות כתבת תגובה שלילית. מאותה סיבה כשאתה מקבל שירות טוב אתה צריך לכתוב תגובה חיובית. זה מגיע לו – הוא טיהר את שמו, ונתן לך שירות מעבר למה שמגיע.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל