לתרומות לחץ כאן

נטילת ידיים וברכות התורה למי שקם לפני עלות השחר

שאלה:

אם מתעוררים משינה ארעית או קבועה סמוך מאוד לזמן "עלות השחר" ונוטלים ידיים אם ברכה או בלי ברכה לפי הצורך, האם כאשר יגיע זמן "עלות השחר" חייב ליטול שוב?

ואם מברכים את ברכות התורה ממש סמוך לפני עלות השחר, האם כאשר יגיע זמן עלות השחר חייבים לברך שוב?

האם אפשר לשטוף את הידיים עם סבון ולאחר מכן ליטול ידיים?

תשובה:

שלום וברכה

מי שישן בתחילת הלילה וקם לאחר חצות, מעיקר הדין נוטל ידיו בברכה, ואז בבוקר יטול שוב ללא ברכה מספק שמא הלילה גורם, אבל כתב המשנה ברורה בתחילת סי' ד, שהואיל וזה זמן רב לפני התפילה ואפשר שיזדקק להתפנות שוב לפני התפילה ואז לשיטת הרא"ש יצאה ברכתו לבטלה, ימתין עם הברכה, וילך לשירותים שוב לפני התפילה ואז בנטילת הידים יברך.

ברכות התורה יברך רק לאחר שקם.

אפשר לרחוץ עם סבון ורק אחר כך ליטול ידים אבל עדיף להיפך, כדי שלא לשהות כלל עם ידים לא נטולות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל