לתרומות לחץ כאן

ריבוי סעודות בחנוכה בפת הבאה בכיסנין

שאלה:

מה שנפסק שיש קצת מצוה בריבוי סעודות בחנוכה, ואם מהללים בהם הוי סעודת מצוה. האם לפ"ז בסעודה משפחתית כזו ראוי להגיש דווקא "המוציא" – או שלכתחילה לקיים סעודת מצוה כזו גם בפת הבאה בכיסנין

תשובה:

בפשטות העיקר שמחה הלל והודאה ואין ענין של פת, אולם הב"ח סי' תרע כתב:

מנהג זה שמרבים בסעודה כבר נהגו בו גדולי הדור הקדמונים ומהרש"ל (בביאורו לטור) כתב גם כן דברמב"ם משמע דימי שמחה הן וכן כתב המרדכי הארוך עכ"ל ועיין ברמב"ם פרק ג' הלכה ג' וז"ל מהר"ש מאוסטריי"ך (מנהגי מהר"ש סי' תקמ) דבחנוכה יש לנהוג שמחה ומשתה וכן מוכח קצת ברמב"ם (שם) ויש מביאין ראיה מפרק ב' דשבת במרדכי (סי' רעט) והוכיחו קצת מרבינו יואל (עי' ראבי"ה מגילה סי' תקסג וסוף הל' חנוכה) שפסק בברכת המזון אם לא אמר על הניסים מחזירין אותו ש"מ דשאני משאר הימים ולא סגי בלא פת עכ"ל: 

 

הצטרף לדיון

2 תגובות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל