לתרומות לחץ כאן

פירוק שותפות

שאלה:

קניתי בית בשותפות ביחס שהרוב שייך לי למטרת השקעה . לאחר מספר שנים מכרתי את הבית שאני גר וכתוצאה מכך חשבתי שיותר נכון לי לסיים את ההשקעה המשותפת ולקנות משותפי את חלקו ולגור בנכס .האם יש לי זכות לדרוש זאת מהשותף שלי ?
בנוסף יש לציין שהתנאים מסויימים יש אפשרות לחלוק את הנכס לשתי חלקים מכיוון שזה בית פרטי ואנחנו בסיום תהליך לשינוי תב"ע לשתי יחידות נפרדות .תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה,

שותף לא יכול לכפות את השותף השני שימכור לו את חלקו, אבל יכול לכפות אותו לחלוקה שיחלקו את השותפות וכל אחד יקבל את חלקו. ובלבד שכל אחד יקבל שיעור שראוי לדירה. ואם לאחד יש חלק קטן שלא ראוי לבית, לא יכול לכפות עליו חלוקה, אלא יעשו גוד או אגוד.

בהצלחה.

מקורות:

מבואר בשו"ע סימן קעא שותפים שיש להם בית משותף או חצר משותפת, אם ניתן לחלוק את השותפות וכל שותף יקבל חלק שראוי לבית או ראוי לחצר, יכול שותף אחד לכפות על חלוקה וכל אחד יקבל את חלקו. אם אין כדי חלוקה [כאשר יחלקו לא יגיע לאחד כדי בית או כדי חצר], לא יכולים לכפות על חלוקה. במקרה כזה יכול האחד לכפות על גוד או איגוד – או שאני יקנה ממך או שאתה תקנה ממני. אבל לעולם לא יכול שותף האחד לכפות את השותף השני שימכור לו את חלקו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל