לתרומות לחץ כאן

פיצויי פיטורין לחזן

שאלה:

השאלה היא כזאת אני עבדתי בתור חזן במשך ארבעים ושלוש שנים ועכשיו אני חוזר לארץ לעשות תושב חוזר האם מגיע לי פיצויים חודש לכל שנה בתור חזן או מלמד תינוקות או בתוך קורא בתורה או בתוך כל דבר שהעניין הוא דת אם כן איפה אני מוצא את זה בשולחן ערוך באיזה פרק באיזה נושא שכתובה שולחן ערוך וגם ב הרמב ם

תשובה:

שלום וברכה,

מעסיק חייב לתת לעובד את כל ההטבות שנהוג לתת לעובד. במדינה שנהוג לשלם פיצויים לעובד כשמפטרים אותו, חייבים לשלם לו פיצויי פיטורין. במקום שנהוג שמשלמים לעובד פיצויים גם כשמתפטר מעצמו, חייבים לשלם לו פיצויים. אני מבין שאתה לא מארץ ישראל, אני לא יודע איך נוהגים במדינה שלך, כדאי שתתייעץ עם רואה חשבון שיאמר לך מהם זכויותיך לפי החוק. וזכויות אלו מגיעות לך לפי הלכה. ואין הבדל אם אתה עובד בשירותי דת או בדברים אחרים, יש לך דין של עובד ומעביד.

בהצלחה. 

מקורות:

במשנה ב"מ (פג, א) "השוכר את הפועלים ואמר להם להשכים ולהעריב מקום שנהגו שלא להשכים ושלא להעריב אינו רשאי לכופן מקום שנהגו לזון יזון לספק במתיקה יספק הכל כמנהג המדינה". המשנה מלמדת אותנו כלל בשכירות פועלים, שכל התנאים וההטבות הינם לפי מנהג המדינה. ולכן במדינה שנהוג לשלם פיצויי פיטורין חייב המעסיק לשלם פיצויי פיטורין. וכן בכל הטבות שנהוג לתת לעובד חייב המעסיק לתת לעובד.

אין הבדל אם עובד בשרותי דת או עובד כללי כל עובד צריך לשלם את מה שמגיע לו לפי החוק. 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל