לתרומות לחץ כאן

חלוקת זמן ללימוד תורה: מ"ב, קיצשו"ע, חסידות, גמרא

שאלה:

שלום כבוד הרב,
שוב אני בשאלה לגבי סדרי לימוד, תודה מראש על המענה.

ב"ה אני כבר בסימן תרעב ס"ק ב' במשנה ברורה בהלכות חנוכה בשאיפה לסיים את כל פרק חנוכה במ"ב. בחלק מהסעיפים הס"ק אני צולל גם להרחבות של 'דרשו'.

אשמח לחלוקת למידה, יש לי ביום (בלילה, לאחר עבודה וערבית) בערך כשעה שעתיים ללימוד יומי.

כיצד יש לחלק את זמן הלימוד בין מ"ב (כרגע הלכות חנוכה), קיצשו"ע עם פסקי מ"ב (לעתה אני סוקר את הספר לרוחבו כולל התמקדות בחנוכה), אני רוצה להתחיל גם ללמוד את מסכת מגילה (שוטנשטיין), ובין לימוד חסידות (רכשתי לאחרונה את ספר 'להבין חסידות – מושגי יסוד בעולם המחשבה החסידי' של הק' מנחם ברוד – לומד את הספר כמבוא לפני שאני מתחיל ללמוד את התניא ואז את ליקוטי המוהר"ן בע"ה)?

תודה הרב,
אשמח שתתאר לי חלוקת זמן או הספק חומר לפי כל חיבור (מ"ב, קיצוש"ע, חסידות, גמרא מגילה).

תשובה:

שלום וברכה

נלך על השעתיים, כדי למצוא זמן… אם מדובר בשעתיים ביום, הייתי מציע ללמוד שעה גמרא מגילה, 40 דק משנה ברורה, ו20 דקות קיצור שו"ע בצורה מהירה, כאשר פעם בשבוע, נניח ביום חמישי בלילה מקצרים בגמרא ולומדים חצי שעה מושגים בחסידות, ובשבת עוד קצת חסידות. כמובן כל זה בערך… לפעמים הלב נמשך להרחיב בדבר מסויים יותר ולפעמים בדבר אחר… תן ללב גם כן להגיד משהו, אבל בערך.

ביום שיש לנו פחות זמן, נוגסים קצת כאן קצת כאן…

בשבת תשקיע גם בלימוד הפרשה.

כדאי למצוא זמן כל יום רבע שעה ללימוד / עיון / קריאה בספרי השקפה ומוסר.

בהצלחה רבה מאוד!

 

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. תודה הרב,
    ושאלה נוספת (מקווה שלא סתמית מדי), אני עושה את השבת אצל הורי אשתי, לוגיסטית בעייתי להביא איתי את הכל – מה עדיף להביא? או להתאמץ ולהביא את הכל?
    תודה רבה ושבת שלום

  2. יישר כוח לשואל ולרב המשיב.
    אינני מכיר את הספר שציינת בנוגע לחסידות, אבל אם יורשה לי להציע לשואל הנכבד, אשמח להמליץ על ספר בשם ״פשוט חסידות״. ספר זה מעביר בשפה פשוטה ומובנת את דרך החסידות בנושאים השונים, ומלקט ציטוטים מגדולי החסידות. לי יש את החלק המדבר על תורה,תפילה,אהבת ישראל ושמחה. והדברים מחזקים מאוד! אף אנשים שלא כל כך דתיים נהנו כאשר קראתי איתם מהספר ופתאום התוודעו ל- מה זה תורה, מה זו תפילה וכו׳..
    לעניות דעתי תוכל בחלונות זמן קטנים שיש ביום, במידה ויש לך (לא בשעתיים הנ״ל שהרב הורה לך מה ללמוד) , ללמוד ולקבל חיזוקים בנושאים הנ״ל.
    בהצלחה רבה!! אני הקטן מברך אותך לעלות מעלה מעלה, ושיהיה שפע של ברכות ברוחניות וגשמיות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל