לתרומות לחץ כאן

צניעות בבית

שאלה:

היי כבוד הרבנים החשובים
רציתי לשאול האם אני יכולה להסתובב בבית בלבוש לא צנוע?
פשוט בחוץ אני מאוד מקפידה על זה ולכן בבית זה נותן לי שחרור שאני מתלבשת איך שנוח לי
והאם יש בעיה שהשכנים מציצים לי לתוך הבית או שזה בעיה שלהם? כי זה הבית שלי וככה נוח לי להסתובב ואם אצטרך להוריד את התריסים אז כבר לא עשיתי כלום האם זה בעיה או שלא?
אשמח לתשובה מפורטת
תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה

אם רק בעלך רואה אותך ומדובר בימי טהרה שמותר לו לראות גם מקומות המכוסים זה בסדר, אם עוד אנשים רואים [אפילו הם ילדיך] זה לא בסדר. ועכשיו המלצה, אם שכנים מציצים לך לבית זה סתם לא נחמד, הפרטיות היא משהו שחשוב לאדם, כדאי לשים וילון, זה נעים גם ביום, או אם מדובר בדירת קרקע ויש חצר, ניתן להצניע את גדר החצר, להגביה קצת או לכסות במשהו, למה שלא תהיה לכם פרטיות בבית?

הצטרף לדיון

9 תגובות

  1. ב"ה אבל הבעל לא יכול לברך מול אשתו אם היא אינה מכוסה..
    אגב האם מותר לאשה בימי טהרה להתלבש בבית באופן שלא נהוג ללבוש בחוץ דוגמא בגדים צבעוניים תכשיטים גדולים פאה ארוכה וכו? האם זה דבר שמביא הרהור? או זה טוב לכתחילה שהבעל יראה את אשתו במיטבה כדי שלא יכשל באחרות?

  2. בהמשך לדברים הנ"ל
    גם אני באותה סירה…
    אודה לכם על תשובות:

    1. האם מותר לי ללכת בלי כיסוי ראש לצד הילדים בבית?

    2. האם מותר לי ללכת עם חלוק שינה עד הברכיים ללא גרביונים לצד הילדים בבית?

    3. מקורות למקומות המכוסים שצריך לכסות או גורמים להרהור?

    4. האם מותר לי לנשק את הילדים שלי בחדר המדרגות? או בחוץ לעיני אנשים?

    5. האם מותר לי לפתוח את הדלת בחדר המדרגות כשאני כנ"ל ללא כיסוי ראש או ללא גרביים עד הברך רק כדי לשלוח את הילדים לבית הספר? אנחנו דלת אחרונה בבלוק ולצידנו גרה שכנה ומדי פעם הבן שלה מגיע אליה. הבעל מבקש לעשות את כל זה בבית אך לא מסתדר לי.

    6. בעלי מבקש בימי הפרישה שאנהג יותר בצניעות בבית, טוען שהנ"ל, בעיקר הרגלייים, גורם לו להרהורים… מבקש לשים גרביונים וכו'… האם אני חייבת לשמוע לו ולהתנהג מעבר להלכה? האם יש לי חטא שבעלי מהרהר עלי?

    7. בעלי לומד תורה בבית ומתרגז על כך המון שאני מכשילה אותו בהזכרת שם שמים לבטלה, מבקש שבחדר שלי אתלבש איך שאני רוצה אך בבית לכבד אותו. האם אני חייבת? כי זה גם הבית שלי אחרי הכל…

    אודה לכם על התשובות.

  3. 1. לא.
    2. בתנאי שמכסה את הברך כל הזמן.
    3. לא הבנתי.
    4. מותר.
    5. חלילה.
    6. מה הכוונה "חייבת", אתם בני זוג הדואגים אחד לשני ורוצים אחד בטובת השני רוחנית וגשמית, לא כך?
    7. לא הבנתי במה את מכשילה אותו, וגם לא טוב להתרגז, אבל שוב לא הבנתי את כל הניסוח של "גם בית שלי" משהו לא נכון כאן בכל ההתייחסות הזוגית לענין.

  4. תודה ואבאר שוב,

    3. מה המקורות בהלכה לכיסוי הרגליים בגרביים? היכן יש הלכות ללמוד בנושא?

    6. בבוקר אין לי תמיד זמן להתלבש, אז אני עם החלוק בבית עד שהילדים יוצאים… אז אם אני גורמת לבעלי הרהור אני אענש על כך? כי הוא ממש רגיש לדבריו, השאלה היא האם אני אענש? אני עוברת על הלכה מסויימת? (כן רוצה בטובתו אבל זה קצת יותר מדי בשבילי, אם אדע שאסור זה יעזור יותר).

    7. בעלי לומד תורה בסלון ואני יושבת לידו או מולו בלי כיסוי ראש או עם רגליים מגולות, הוא טוען שכל פעם שהוא מברך ברכת המזון או מזכיר שם ה' ואני ככה מולו אז זה לבטלה. לא ממש מצליחה להבין מה הבעיה בלברך מול אישה בלי כיסוי ראש או בלי גרביים, אני הרי אשתו לא אישה זרה…

    תודה רבה

  5. על חובת גרביים ראי כאן
    https://din.org.il/2017/07/14/%d7%97%d7%95%d7%91%d7%aa-%d7%92%d7%a8%d7%91%d7%99%d7%99%d7%9d-%d7%9c%d7%90%d7%99%d7%a9%d7%94/
    אם יש לך חלוק רגיל שמכסה מה שחובה לכסות וברגליים עד למטה מהברך, זה בסדר גמור. אין סבירות לחשש הרהור בחלוק שמכסה מה שצריך.
    בשלחן ערוך בסימן עה מבאר שהדין של טפח מגולה באשה, שאסור לקרוא קריאת שמע או לברך כנגדו הוא גם באשתו, כמובן הוא יכול לסובב פניו ולברך. אבל אין זו הנהגה ראויה לאשה להיות בבית בצורה כזו כשיש גם ילדים.

  6. אני בודאי מאמין בשכר ועונש רק אינני מדוע זה הנושא, אנחנו צריכים לעשות את רצון ה' ולקיים את התורה, וזה נכון גם בלי שכר ועונש, כולנו עבדי ה'! החשיבה של יהודי תמיד צריכה להיות בכיוון הזה. השכר ועונש הם חלקו של הקב"ה בעולם, חלקנו שלנו זה להיות עבדיו בשמחה.
    למה ביקשת מקורות וחסר?
    על בית הדין שלנו תוכלי לקרוא באודות ואנחנו מייצגים את ההלכה המקובלת בין תלמידי חכמים כפי שניתן לראות במקורות שלנו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל