לתרומות לחץ כאן

לבטל את התשלום באשראי בגין מום במקח

שאלה:

לכבוד הרב,
רכשתי כוס קידוש דמוי כסף.
הכוס אחרי שימוש של שבת אחת, ניראת במקומות רבים חלודה (זה נראה פשוט שהיא צבועה, והכל ירד ונאכל).
אמנם זאת לא כוס יקרה, אבל במחיר הזה מקובל שהכוס תחזיק לפחות איזה תקופה של 2-3 שנים (הייחוד של הכוס שהיא מחזיקה בדיוק רביעית ולא כמות גדולה מדי).
השימוש בכוס היה רק ניקיון קל במים וייבוש (לאחר מכן נראה שזה גם לה לצאת מכלל שימוש), ולא היו איזה הוראות שימוש מיוחדות.
המוכר התנער מאחריות והופנתי ליבואן. היבואן התפלא שהמוכר מוכר את הכוס הזאת (נראה שכבר מפסיק לשווק, רק מכר כי המקורית שרכשתי לא היתה במלאי והביא לי דומה). הציע לנקות עם ברזלית מה שלא עשה כלום.
המוכר אומר אם היבואן לא יכול לעזור, איך אני יעזור.
השאלה שלי-
אמנם מחיר הכוס לא יקר, אבל אני לא חושב שככה צריך לזלזל בממון, וגם בלקוח ולא לתת כיסוי ולמכור מוצר חד פעמי לא במחיר שמתאים לכזה.
אם אני פותח קריאת שירות על התשלום שהעברתי (סליקה דרך פייפאל) מניסיון יש סיכוי שהחברת סליקה לא תשאל הרבה את החנות ותחזיר את הסכום.
השאלה האם מותר לי לעשות ככה בגלל שהמוכר לא נותן אחריות לדבריו על השימוש בכוס לאחר שנקנתה?

תודה

תשובה:

שלום וברכה,

אם יש כתמי חלודה אחר שימוש ראשון, הרי המקח בטל והמוכר חייב להחזיר את הכסף. אם המוכר לא מתייחס מותר לך לבטל את התשלום של האשראי. אבל כדאי שתתייעץ עם חבר – צד שלישי שיראה אם אכן מדובר במום משמעותי שיש לבטל את המקח. או שמא לא מדובר במום משמעותי ורק אתה מאוד מקפיד על כך. אם אכן מדובר במום משמעותי את יכול לבטל את המקח ולהחזיר את הכוס למוכר.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל