לתרומות לחץ כאן

גזיזת צפורניים ביום רביעי בין השקיעה לצאת הכוכבים

שאלה:

האם מותר לגזור ציפורניים מהשקיעה ביום רביעי עד צאת הכוכבים ביום חמישי? (ידעתי שאסור, וראיתי בספר הלכות-קרוב שמותר)

תשובה:

יש להמנע, הרי בין השמשות הוא ספק מהיום ספק מהלילה. ואף שאין כאן איסור דאורייתא, הרי אסור להכנס לספק דרבנן לכתחילה כמובא בביאור הגר"א או"ח סי תפט.

הצטרף לדיון

5 תגובות

  1. קודם כל לענ"ד נצרך מאוד שהרבנים היקרים ידגישו בתשובתם שלבני ספרד לא רק שאין איסור לגזוז ציפורניים ביום חמישי, אלא אפילו מנהג אין בזה אצל בני ספרד.
    וגם לבני אשכנז, איני מבין, איזה איסור יש בזה?
    הרי לא עושה מאומה בשבת, ואם מותר להפעיל מערכת השקייה לפני שבת שממשיכה להשקות בשבת או לכוון שעון שידליק בשבת את ההשקייה, מדוע אסור לגזוז ציפורנים ביום חמישי?
    אני לא חלילה מערער על המנהג אלא מנסה ללא הועיל להבין את הטעם שבדבר.
    אנא יישבו דעתי בנושא, ובכל מקרה, האם אכן יש לדון זאת לבני אשכנז כספק דרבנן אם גוזזים בבין השמשות של ליל שישי? עד כדי כך?

  2. משנה ברורה סימן רס ס"ק ו
    ביום ה' מקפידין שלא ליטלן מפני שהצפרנים מתחילין לחזור ולצמוח ביום ג' לגלוחן וא"כ אין זה תיקון כבוד שבת שחוזר לצאת. ומקורו באליה רבה.

  3. חלה טעות בהבנת השאלה.
    השאלה הייתה לגבי גזיזת ציפורניים ביום ה' – כלומר, מהשקיעה ביום ד' ועד לצאת הכוכבים ביום ה'.
    אשמח לקבל דיוק בעניין הדין – אסור/הלכה/ עדיף שלא וכו'. כמו"כ האם יש הבדל לבני עדות ספרד (אני לומדת בחברותא עם קרוב – וחשוב לי לדעת האם יש הבדל).

  4. אשכנזים נוהגים להמנע, זה מנהג ולא איסור ממש אבל גם למנהג יש תוקף מחייב, ספרדים נהגו להקל כמבואר באור לציון חלק ב' פרק מז סעיף ד

  5. חשוב לציין שיש מחלוקת בטעם הדין. יש שסוברים שהטעם שאין לקצוץ ציפורניים בחמישי הוא בכדי להשאיר זאת ליום שישי. כלומר שההלכה אומרת שצריך לגזוז ציפורניים ביום שישי לכבוד השבת, לכן אין קוצצים בחמישי. לפי זה, זה לא קשור לעניין של הצמיחה. ברכה והצלחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל