לתרומות לחץ כאן

להחליף חברת תיווך של עובד זר

שאלה:

לכבוד הרב,

סוכנות של עובדים זרים מצאה לנו עובד (אנחנו לא מחויבים אליהם, אבל רשום להם שאנחנו מחפשים) פנתה אלינו ובדקנו את העובד לניסיון.
העובד נמצא מתאים, ואחרי שרצינו להתחיל להעסיק עם חוזה, התברר שצריך אישור מיוחד ממשרד ההגירה ולעבור תהליך ארוך.
במהלך הזמן, שהתבקשנו להכין כל מיני מסמכים ואישורים, כדי לבצע את הבקשה, התברר שהסוכנות מספרת הרבה שקרים ומעלימה פרטים מהותיים, ובכלל לא ברור אם העובד חוקי בארץ וניתן להעסיק אותו.

בנוסף שאנחנו מקבלים מידע מהעובד (דרישות וכו')הסוכנות אומרת דברים סותרים וברור שהם משקרים, מצד שני גם הם אומרים לעובד דברים לא נכונים לגבי מהלך העניינים של אפשרות הארכת השהייה שלו ומנסים לפגוע במכוון בהעסקה שלו אצלנו בגלל שהם רוצים שנבצע זאת בדרך שלהם (שהיא מפורשות נגד החוק פועלת בנושא לפי תקנות משרד ההגירה ועוד כמה דברים אחרים שליליים).
השאלות שלי:
1. האם יהיה מותר להעסיק את העובד דרך סוכנות אחרת (במקור הוא לא משויך לאף סוכנות ותמיד יכול לעבור, אבל הם אלו שקישרו ביננו, והם אמורים לקבל עמלה של 2000 ש"ח על הקישור ועוד דמי מנוי חודשיים אך זה כל עוד נחתם חוזה ועובד התחיל (החלק השני לא נראה שהם ימלאו, אבל החלק של הקישור הם עשו, רק שהם נמצאו מאוד בעייתים בדיעבד)?
2. נותר להגיד לעובד דברים כנגד הסוכנות שברור שהם שקר (אנשים לא שומרי תורה ומצוות) כי הם מנסים לחבל לנו בהעסקה שלו (כי בחרנו להמשיך הליך באופן פרטי בלי עזרה שלהם, והם נותנים לו מידע שיקרי במתכוון, כדי שייפחד לעבוד אצלנו בהמשך)?

תודה

תשובה:

שלום וברכה,

אני מבין שהחברה גובה תשלום עבור הקישור, ואם חותמים איתם חוזה אז יש גבייה נוספת חודשית עבור טיפול בעובד זר. 

את התשלום עבור הקישור של העובד זר אתם חייבים לשלם, כיון שהחברה קישרה ביניכם. לגבי ההמשך מותר לכם לפנות לחברה אחרת שתדאג להליך העובד, ואתם לא חייבים לחתום חוזה עם החברה הראשונה.

בהצלחה.

מקורות:

בשו"ת נודע ביהודה כתב ששדכן שהציע הצעת שידוך ובני המשפחה יודעים שיש שדכן אחר שיעשה את העבודה בצורה מקצועית, מותר להם לפנות לשדכן אחר כדי שיקדם את העסקה, והשדכן הראשון יקבל שליש כדין מתחיל. מבואר בדבריו שאם יש רווח ללקוח שיעסוק עם מתווך אחר, מותר לו לפנות לאחרים ויש לשלם לראשון על ההתקשרות בלבד.

הצטרף לדיון

2 תגובות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל