לתרומות לחץ כאן

עליה לתורה בבר מצווה – הורים גרושים

שאלה:

שלום רב,
בע"ה בעוד כחצי שנה בני אמור לעלות לתורה לבר המצווה.
הבן מתגורר עם אימו בישוב….
היום הוא הודיע לי, שהוא לא מעוניין שאגיע לעליה לתורה בכלל ובטח לא לעלות איתו. הוא אומר שהוא רוצה שסבא שלו, מתגורר בצמוד, יעלה איתו לתורה, ששאל את הרב של הישוב והוא אמר לו שזה בסדר.
יש לי תחושה שזה. גלל הלחץ שהפעילו עליו אימו וסבו.
מצד אחד הרגשתי פגוע מאוד ומאידך מאוד כואב לי שהמעט יהדות שמכיר, זה ממני.
סבו אפיקורס מוחלט.
אני מאוד מתאמץ שלא להתפרץ מעבר לכך זאמרתי לו ולאימו שכיהודים אני אביו אמור לעלות איתו לתורה, אך ללא הועיל. הוא ואימו אמרו שאם אני רוצה, יכול לקחת אותו למסעדה 🤦🏼‍♂️ דבר שהעציב אותי עד מאוד.

אשמח מאוד לשמוע את דעתו של הרב והמלצתו.

תשובה:

שלום וברכה ידידי

קראתי את שאלתך המאוד מאוד כואבת, אינני מכיר את הפרטים ביניכם, אבל בדרך כלל די טבעי שאם אתה מגיע לשבת למקום מגוריה של האם הדבר גורם לאיזה שהוא קונפליקט איתה ועם בני משפחתה… במיוחד שמדובר בשבת שלמה ובשמחה וכו'. אל תגרום לבן שלך להרגיש בין הפטיש לסדן, הוא מספיק סובל מהמצב אל תכביד עליו. הדבר הנכון לעשות, הוא לעשות חלוקה, כלומר בשבת זו יעלה שם ובשבת הבאה יעלה אצלך בבית הכנסת שבמקום מגוריך וכדומה. אבל לגרום לו את האי נוחות הזו, אולי באמת לא כדאי. אני בהחלט חושב שראוי גם בשבילו וגם בשבילך שתחגוג איתו בר מצוה, לא ללכת איתו לבד למסעדה, זה תעשה איתו סתם כך בחופש, אלא אם לא מתאים לך בשבת שלאחריה, תביא כמה ידידים או קרובי משפחה מצידך ותעשה לו מסיבה קטנה שיזכור תמיד שאבא חגג איתו בר מצוה. יש לך עוד חצי שנה לחשוב על רעיון, כדאי לחשוב על הדברים!

בשורות טובות ומעתה רק שמחות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *