לתרומות לחץ כאן

ברכות לרפואת והצלחת פלוני

שאלה:

מה המקור לדברים אלו מילא לעילוי נשמת מצאתי בספר חסידים אבל אלו לכאורה סותרים את המימרא של מצוות לאו להנות ניתנו ואנשים עושים אותם על ימין ועל שמאל האם יש לכך מקור שלא מהאחרוני אחרונים?
ואם זה אכן מועיל למה לא מצאנו כן בגמרא

תשובה:

לא הבנתי איך זה קשור לנושא של מצוות לאו ליהנות ניתנו, שזה נושא אחר לחלוטין [אדם שתוקע בשופר לשם מצוה, זה דבר שאינו נחשב הנאה, אף שהוא נהנה שקיים מצוה! איך זה קשור לכאן?] הסברא היא שזה מועיל, אם אנשים מוסיפים התחזקות בברכות או בעניית אמן, לרפואת אדם, כל התחזות תמיד טובה!

שנדע רק טוב.

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. עיין תוספות בב"ת י שכותב על צדקה שמתחת ממיתה משונה שזו דווקא צדקה שהיא מצווה גדולה אומר ר"י דברים אין עומדים בעולם הזה.
    אז אשאל שוב מה המקור לברכות לעילוי נשמת

  2. אלו שעושים כינוסים אלו לא מתכוונים ששכר המצוות יועיל לרפואה, אלא עשיית המצוות הן סגולה לקבלת התפילה לרפואתו. דוגמא לדבר, מקובל בישראל מדור דור שכאשר מתפללים על חולה אומרים לפני כן כמה פרקי תהילים, התהילים אינם התפילה על החולה! שהרי הם לא עסוקים בו כלל! לצורך הענין חלק מהם גם דברי שבח ואחרים בקשה להצלה ממלחמה וכדומה, אלא שאמירת תהילים סגולתה לעורר רחמים ועל ידי כך התפילה תתקבל. בעיני נראה פשוט שכאשר יהודים מתכנסים לריבוי כבוד שמים זה גם מעורר רחמים לקבלת התפילות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל