לתרומות לחץ כאן

לימוד משנה ברורה: שאלת המשך

שאלה:

שלום הרב,
ברוך השם הגיע אליי סט של 'משנה ברורה' (מהדורת דרשו) ואני נדהם מהיקף הכרכים.
כיצד אלמד את כל המ"ב? לכמה לכוון ברמה הגיונית מבחינת הלימוד? כמה זמן ביום, כמה סעיפים? כמה זמן ייקח לי להשלים את כל הלימוד בפעם הראשונה?

תודה

תשובה:

שלום ידידי היקר,

יש מליצה שאומרים על הפסוק "לב חכם לימינו לב כסיל לשמאלו", כשאתה יושב ליד ספר, בצד ימין של הספר יש את מה שכבר למדת, בצד שמאל יש את מה שעוד לא למדת, החכם מסתכל על מה שכבר הספיק, וואו! ברוך ה'! וכך הוא מקבל מרץ ללמוד עוד, וקובץ על יד ירבה, כל יום עוד קצת ועוד קצת ובסוף נעשים תלמידי חכמים. הכסיל מביט לשמאלו, מה?! כל כך הרבה נשאר ללמוד?! מיד מתייאש… אז נהיה חכמים…

לדעת משנה ברורה היטב זה עבודה לכמה שנים טובות, אבל זה יסוד של לימוד ההלכה ויסוד של להיות יהודי תלמיד  חכם, הפסיקה האשכנזית בכל עניני סדר היום ומועדי שהנה מרוכזת שם. אז מה שחשוב, ללמוד לאט לאט, בקצב שאתה מבין וזוכר, לחזור ולשנן ולסכם, לשמוח עם כל ידיעה חדשה, ולא להבל! בורא עולם נותן לך ברוך הוא וברוך שמו שנים טובות ויפות להספיק הכל בנחת, תלמד ותהנה וכל מה שאתה מתקדם שישמח אותך!

אפשר אגב גם לשלב, תעשה לך לימוד קבוע בחלק א' ואחריו חלק ב' שהם סדר היום, במקביל לפי מועדי השנה תעיין קצת בהלכות החגים שזה בחלקים ה' ו', כאשר תתקדם יותר תפנה ללימוד הלכות שבת שזה בעיקר בחלק ג' ודיני עירובין בחלק ד'.

מדובר בלימוד יסודי וחשוב, אבל שלוקח זמן, יש הרבה פרטים, לאט לאט, כל ידיעה חדשה היא נצח.

בהצלחה רבה ידידי!!

הצטרף לדיון

2 תגובות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל